• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 28 تیر 1400
کد مطلب : 136245
+
-

دیگه چه خبر؟/ صدور 300شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی در قم

دیروز چند خبر خوب در حوزه اجتماعی داشتیم که نخستین آن مربوط به صدور شناسنامه فرزندان با مادران ایرانی بود. این کار اگرچه آهسته و پیوسته صورت می‌گیرد، اما بالاخره در حال انجام است. مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم به ایرنا گفته که: « تاکنون برای ۳۰۰ متقاضی در این استان شناسنامه صادر شده است.» البته عباس شیرمحمدی توضیح داده که تعداد متقاضیان اولیه 7هزارو600نفر بوده که فقط برای 2هزارو400نفر آنها پرونده تشکیل شده و از این تعداد 500پرونده برای انجام استعلام‌های قانونی به مراجع ذی صلاح ارسال شده است. او ترس از لغو قانون را یکی از دلایل نگرانی و عجله متقاضیان دانست و گفت: آنها می‌ترسند که قانون لغو شود درحالی‌که دلیلی برای لغو قانون وجود ندارد.
 
  اوتیسمی‌ها تحت پوشش بیمه رفتند
بالاخره پوشش خدمات بیمه‌ای توانبخشی مربوط به افراد اوتیسم توسط سازمان بیمه سلامت و سایر سازمان‌های بیمه گر پایه آغاز شد. این خبر را مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران داده و گفته که: «پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی و رفتاردرمانی است. همچنین در این ابلاغیه بسته خدمتی تعریف و کدهای خدمتی نهایی و خلاصه شرح خدمات در سطوح یک، دو و سه طیف اختلال اوتیسم قید شده است.» سعیده صالح غفاری افزود: «هم‌اکنون سازمان‌های بیمه‌گر، این خدمات را با تعرفه دولتی تحت پوشش قرار می‌دهند، درحالی‌که تعرفه دولتی برای طیف اختلال اوتیسم پایین است. درخواست انجمن اوتیسم ایران این بود که خدمات مربوطه با تعرفه‌ای بین تعرفه دولتی و خصوصی درنظر گرفته شود.»
 
  اعتراض به اجرای ناقص همسان‌سازی
همزمان با آغاز هفته تأمین اجتماعی، کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی شمیرانات ضمن انتقاد از اجرای ناقص مرحله دوم همسان‌سازی و حذف دفترچه بیمه بازنشستگان گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی به‌صورت مافیایی اداره می‌شوند. به گزارش تسنیم، در بخشی از این بیانیه آمده است:« در مورد اجرای همسان‌سازی مستمری‌های بازنشستگان در 2 مرحله، متأسفانه با توجه به تورم سرسام‌آور، خط فقر، تورم و افزایش روزافزون قیمت‌ها، شیرینی اجرای متناسب‌سازی را بازنشستگان حس نکردند؛ بنابراین همچنان افزایش تورم و افزایش قیمت‌ها را داریم و برای دائمی شدن همسان‌سازی حقوق و مستمری که توسط برنامه و بودجه به دولت پیشنهاد شده است می‌خواهیم عدالت را دولت رعایت کند.» بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی همچنین خواستار حذف 2 درصد از بابت درمان که توسط تأمین اجتماعی ماهانه از حقوق و مستمری بازنشستگان کسر می‌شود، شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید