• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 27 تیر 1400
کد مطلب : 136185
+
-

ما مردم دهن‌لق

ما مردم دهن‌لق

مونا محور

 همین الان که شما دارید تلاش می‌کنید بدون جلب توجه دیگران زبانتان را به زور وارد پوسته نازک شده آدامس داخل دهانتان کنید تا بتوانید آن‌را شبیه بادکنک از دهان خارج بفرمایید ۶۵میلیون و999 هزار نفر دیگر هم مانند شما مشغول کارند؛ یعنی 82درصد از هموطنان من و شما در طول روز حداقل 2دقیقه این دهان جنبان خوش‌طعم را مزه‌مزه می‌کنند. اصلا از همین ساعت که شما مشغول مطالعه هستید تا فردا دوباره همین لحظه ۱۵ تن آدامس در کشور مصرف می‌شود؛چیزی معادل ۷میلیارد تومان هزینه ناقابل که همین عدد و رقم نجومی معادل 3برابر هزینه خرید تمام کتب غیردرسی در طول روز و ۵۰ برابر گردش مالی تمام کیوسک‌های مطبوعاتی است و اگر در کل سال آن‌ را محاسبه کنیم ما در سال گذشته معادل هزینه تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر دهان مبارک را با تلاشی وصف‌ناپذیر جنبانده‌ایم.
تازه در روزگاری که دیگر آدامس ۵۰ تومانی شوخی محسوب می‌شود و قیمت بسته‌های آدامس از 5هزار تومان کمتر نیست و حتی آدامس خرسی با آن عکس برگردان‌های تف مالی شده هم آن صفا و جذابیت و حتی چسبندگی سابق را ندارد. این آمارها را در خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند. ادامه این آمارهای عجیب آدامسی را هم باید بخوانید تا حرف‌های امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل مبارزه با قاچاق طلا، ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکمیل شود. ایشان گفته ایرانی‌ها سالی ۲۵۵۵میلیارد تومان آدامس می‌خرند. دقت دارید که با این رقم فدراسیون‌ها می‌توانند قرارداد‌های تپل ببندند و سالی ۱۱ تا ویلموتس بیاورند و با جریمه و پاداش و دیرکرد و تمام معوقات ردشان کنند بروند و بعد دوباره آنها را به کشور برگردانند. اگر نمی‌ترسید و مغزتان در این گرمای خرماپزان آب پز نمی‌شود بد نیست بدانید بین10تا 15 برابر تولید داخل آدامس قاچاق وارد کشور می‌کنیم و به همین میزان ضربدر همان عدد ۷میلیارد تومان هرچه شد پول بی‌زبان مملکت را برای جنباندن دهان به‌صورت دلار به خارج از کشور روانه می‌کنیم. هرچند باید امیدوار بود که دهان‌هایی که برای فشار بر این پلیمر‌های پلاستیکی و پارافین‌های نیمه جامد تلاش می‌کنند کمتر برای وعده و وعید و غرولند تکان بخورند اما خب به‌هرحال این نکته بسی مبرهن است که با همین سالی 2هزار و 555میلیارد تومان هزینه خرید اوربیت، ریلکس، فایو، ویویدنت، ویتادنت و حتی آدامس وطنی بایودنت، شیک،خروس و... چه کارها که نمی‌توان کرد.
پس هر ازگاهی به‌جای آنکه با مارک آدامس‌تان پز بدهید لطفا گاهی فقط گاهی با جلد کتاب‌تان پز بدهید با روزنامه در دست‌تان، با مجله داخل کیف‌تان. خوبیت ندارد مردم دنیا پشت سرمان بگویند ایرانی‌ها خیلی دهن لق هستند...

این خبر را به اشتراک بگذارید