• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 تیر 1400
کد مطلب : 135876
+
-

نوجوان قمه‌کش در اداره پلیس

پیگیری
نوجوان قمه‌کش در اداره پلیس


با شناسایی دختران نوجوانی که در پارکی در اصفهان با هم درگیر شده و یکی از آنها اقدام به قمه‌کشی کرده بود معلوم شد که دورهمی آنها یک قرار در فضای مجازی بوده که به‌خاطر اختلاف و کل‌کل در فضای مجازی به درگیری کشیده شده است.
به گزارش همشهری به‌دنبال انتشار کلیپی از درگیری چند دختر نوجوان در پارکی در اصفهان و قمه‌کشی یکی از آنها که جنجال زیادی در فضای مجازی به‌وجود آورد تحقیقات پلیس برای شناسایی این دختران آغاز شد و مأموران موفق شدند در مدت کوتاهی محل زندگی آنها را شناسایی کنند.
صبح دیروز دختر نوجوانی که در این کلیپ اقدام به قمه‌کشی کرده بود و همچنین فردی که این کلیپ را در فضای مجازی منتشر کرده بود با همراهی اعضای خانواده‌شان به پلیس شهر اصفهان منتقل شدند و تحقیقات از آنها آغاز شد. در این تحقیقات معلوم شد که این دختران از مدتی قبل در فضای مجازی با هم آشنا و دوست شده بودند اما کل‌کل‌ها و کری‌خوانی‌هایشان در این فضا باعث به‌وجود آمدن اختلاف میان آنها شده بود و به همین دلیل در یکی از پارک‌ها با هم قرار گذاشته بودند اما دراین قرار بین تعدادی از آنها درگیری به‌وجود آمده و یکی از آنها اقدام به قمه‌کشی کرده بود.
همچنین مشخص شد که پس از این درگیری فرد دیگری اقدام به فیلمبرداری کرده و سپس این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.
در همین حال، سرهنگ جهانگیرکریمی، معاون اجتماعی پلیس استان اصفهان گفت:‌ پس از انتشار کلیپ و نمایش قداره توسط یکی از دختران نوجوان به لحاظ حساسیت موضوع و باز نشر گسترده آن در فضای مجازی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که درنهایت عوامل انتشار‌دهنده این کلیپ و دختر نوجوان که اقدام به درگیری کرده بود شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی احضار شدند.
وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان‌دهنده این است که افراد پس از آشنایی در فضای مجازی تحت‌تأثیر القائات منفی دوستان ناباب خود دست به اینگونه رفتارها زده‌اند.
براساس این گزارش تحقیق از دختران نوجوان ادامه دارد و پرونده آنها برای تصمیم‌گیری در اختیار مرجع قضایی قرار خواهد گرفت اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد نظارت خانواده‌ها بر رفتار فرزندان نوجوانشان چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی است چرا که گاهی اشتباهات بچگانه نوجوانان دور از چشم خانواده‌هایشان ممکن است ابعاد گسترده‌ای پیدا کند و حتی باعث به‌وجود آوردن احساس ناامنی در جامعه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید