• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 21 تیر 1400
کد مطلب : 135602
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kRxRY
+
-

نکته بازی/ از رقابت نمی‌توان فرار کرد



علیرضا بیرانوند که از نیمکت‌نشینی در آنتورپ کلافه شده بود، سرانجام تصمیمش را گرفت و به‌صورت قرضی راهی بواویشتا در لیگ پرتغال شد. این انتقال با انتقادهایی مواجه شده، اما به هر حال بیرو دوست داشت بیشتر بازی کند و شاید به همین دلیل چنین تصمیمی گرفت. جالب اینجاست که بعد از پیوستن دروازه‌بان ایرانی به این تیم، در تحلیل‌ها آمده است او برای رسیدن به ترکیب اصلی باید با یک گلر برزیلی به نام رافائل براکالی رقابت کند. این یعنی با وجود جدایی از آنتورپ هیچ تضمینی برای فیکس شدن بیرو در تیم جدید وجود ندارد. درستش هم همین است و در فوتبال حرفه‌ای کسی از این تضمین‌ها نمی‌دهد. هر کجا که بروی باید بجنگی تا حقت را بگیری. وا بدهی، حتی رادوشویچ هم نیمکت‌نشین‌ات خواهد کرد.

کروس اشتباه می‌کند، نه شجاعی

آلمان که از یورو 2020حذف شد، تونی کروس خیلی شیک و پاکیزه با انتشار یک بیانیه دوخطی از تیم ملی خداحافظی کرد. این در حالی است که کروس فقط 31سال دارد و همین حالا در رئال‌مادرید پادشاهی می‌کند. او دست‌کم می‌توانست تا جام‌جهانی قطر عضو تیم ملی باقی بماند، اما خودش نخواست. این طرف هم ما مسعود شجاعی را داریم که در 37سالگی همچنان ول‌کن ماجرا نیست. او که با اخراجش در مسابقه رفت ایران و عراق سهم مهمی در گره خوردن معادلات مرحله قبلی داشت، اعلام کرد هنوز تصمیمی در مورد خداحافظی‌اش نگرفته است. مسعود البته در دوره جدید از سوی دراگان اسکوچیچ دعوت نمی‌شود، اما هنوز راضی به خداحافظی نشده. به‌نظر شما کروس اشتباه می‌کند یا شجاعی؟ البته کروس کروس!

نفرینی به نام دستیار

به‌نظر می‌رسد فرهاد مجیدی به نفرینی به نام «دستیار» مبتلا شده است. دوره قبلی حضور او در استقلال، مجید نامجومطلق دستیارش بود که بعد از استعفای مجیدی، در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت نشست. خب این از آن کارهایی نیست که آدم‌ها خوش‌شان بیاید. در نتیجه این بار در بازگشت به استقلال خبری از نامجو نشد. مجیدی ابتدا پیروز قربانی را به‌عنوان دستیارش برگزید، اما طرفین خیلی زود فهمیدند آب‌شان با هم در یک جوی نمی‌رود. بعد فراز کمالوند آمد که وسط کار ول کرد و رفت. مستعفی بعدی یوسف دانشیار بود که به درخواست استراماچونی به کادرفنی الغرافه پیوست و حالا هم فرشاد ماجدی از دستیاری مجیدی استعفا داده و گفته«دوستان خوبی هستیم، اما همکاران خوبی نیستیم.» فراموش نکنید امکان حضور گابریل پین هم در استقلال فراهم نشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید