• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 21 تیر 1400
کد مطلب : 135592
+
-

پشت‌خط زن/ شاباش یادتان نرود

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

ستاره تیم ساحلی‌بازان جوان ایران که برای نخستین بار قهرمان آسیا شد، جوانی سیه‌چرده به‌نام ابوالحسن خاکی‌زاده است. این بازیکن با 198سانتی‌متر قد و 19سال سن، از روستای بند تیاب در حومه شهر زیبای میناب در استان هرمزگان به والیبال ایران معرفی شده است. او در این بندر رشد کرده و با سختی‌های بی‌شمار منطقه ساخته تا به جایی که امروز هست، برسد. از حق نگذریم خاکی‌زاده در سایه حمایت‌های رئیس برکنار شده سازمان ساحلی، روی شن‌های طلایی آقای والیبال شد. ابوالحسن هم اینک با تیم زیر 21سال هم در مسابقات انتخابی جهان در تایلند حضور دارد و به محض اینکه به ایران بازگردد، می‌خواهد ازدواج کند. فدراسیون‌نشینان شاباش یادتان نرود.

 بگم بگم‌های بیهوده
بازیکنانی که سر سفره والیبال بزرگ شده‌اند، عصیانگرمابانه از وجود مافیا در والیبال ملی سخن‌گفته‌اند اما در سایه بگم‌بگم‌های شیر فرهاد(فرهاد قائمی)، سید(محمد موسوی) و حضرت‌پور، آبی گرم نشد. یکی را ندیدیم که به قول معروف زنگوله بیدارباش را به گردن گربه بیندازد. ورزشکارانی که در پرتو استعداد فردی و سرمایه‌گذاری‌های کلان 15-10 سال اخیر، بین‌المللی شده‌اند و شکر خدا پول پارو می‌کنند، مثل بوکسورهای داخل رینگ، یک مشت زده‌اند و چند قدم عقب رفته‌اند.عافیت‌طلبی در این روزگار خاکستری همه جا را در برگرفته است. سخن گفتن از حق جرأت می‌خواهد، حق را بگویید.

والیبال و المپیک
والیبال از دوره دوم وارد بازی‌های المپیک شد و روسیه نخستین قهرمان بازی‌ها لقب گرفت. در نخستین دوره، ایوان بوگاینکوف، مربی سابق تیم جوانان ایران که به گاگارین(پرنده) شهرت داشت، ستاره مسابقات شد ولی پرافتخارترین والیبالیست جهان کرالی از ایالات متحده است که 3طلای بازی‌ها را کسب کرده است. نام‌های بزرگ دیگری نیز بر فراز توپ و تور المپیک درخشیده‌اند که جادوانه مانده‌اند؛ الکساندر ساوین و یوگسلاو زاییتسف از شوروی پیشین، رگلا تورس از کوبا، بازیکنانی از لهستان، ژاپن و...روزهای قبل المپیک،یادآور این نام‌های بزرگ است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید