• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 21 تیر 1400
کد مطلب : 135590
+
-

جواب نه به تکواندو ایران

فدراسیون جهانی در جواب اعتراض ایران کسر امتیاز از تکواندوکار المپیکی را قانونی دانست

فدراسیون جهانی تکواندو به اعتراض ایران جواب منفی داد؛ رنکینگ میرهاشم حسینی، تکواندوکار المپیکی تغییر نمی‌کند.هفته پیش در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی حسینی در رنکینگ 6بود و در جدول بازی‌های المپیک کار دشواری نداشت اما با کسر 20امتیاز او به رنک 8 سقوط کرد. با این سقوط کار سختی در انتظارش است. او به‌احتمال زیاد در دور دوم باید با نفر اول رنکینگ که تکواندوکاری از کره‌‌جنوبی است، مبارزه کند.
دلیل کسر امتیاز، قانون‌شکنی ایران است. طبق قانون ورزشکاری که در یک مبارزه به سرش ضربه می‌خورد و با ناک‌اوت بازنده میدان باشد تا یک‌ماه اجازه حضور در هیچ مسابقه‌ای را ندارد. 26خرداد حسینی با ضربه‌ای که تکواندوکار کره‌ای به‌صورتش زد، نتوانست مسابقات قهرمانی آسیا را ادامه بدهد اما یک روز بعد در تورنمنتی که در لبنان برگزار شده بود، مبارزه کرد. فدراسیون جهانی با توجه به این اتفاق، 20امتیازی را که حسینی از قهرمانی در این مسابقات گرفته بود، از او کم کرد.
فدراسیون تکواندو ایران مدعی است که حسینی با مجوز پزشک و با اجازه کمیته پزشکی مسابقات در تورنمنت لبنان مبارزه کرد و دلیلی برای کسر امتیاز از او وجود ندارد. فدراسیون با همین ادعا به فدراسیون جهانی معترض شد. یک روز بعد از اعتراض ایران، فدراسیون جهانی جواب داد و این جواب چیزی نبود که ایران انتظارش را می‌کشید. فدراسیون جهانی در نامه‌ای اعلام کرده است که این کسر امتیاز مطابق قوانین انجام شده است.
حسینی که در وزن ۶۸- کیلوگرم مبارزه می‌کند، یکی از شانس‌های اصلی مدال در المپیک است. او سوم مرداد مسابقاتش را آغاز می‌کند و در دور اول باید با یو جن هوانگ از چین تایپه دیدار کند و اگر به پیروزی برسد، برای صعود به نیمه نهایی باید با تکواندوکار کره‌جنوبی، مالی یا ازبکستان روبه‌رو شود. با توجه به اینکه دای هون لی کره‌ای نفر اول رنکینگ است، احتمال اینکه حسینی در دور دوم با او مبارزه کند، بیشتر
است.

این خبر را به اشتراک بگذارید