• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13555
+
-

حرکت بسکتبال روی ریل قدیمی

لیست تیم‌ملی برای حضور در انتخابی جام‌جهانی اعلام شد

نیلوفر حامدی| لیست منتخب مهران شاهین‌طبع بالاخره اعلام شد. صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، اصغر کاردوست، آرن داوودی، سعید داورپناه، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، روزبه ارغوان، فرید اصلانی، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، عرفان نساج‌پور، حامد حسین‌زاده، آرمان زنگنه، میثم میرزایی، محمد ترابی، نوید نیکتاش، امیر صدیقی، وحید دلیرزهان و نوید رضایی‌فر 22بازیکنی هستند که برای حضور در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی معرفی شده‌اند. 
پیش از این گفته می‌شد شاهین‌طبع مهدی کامرانی را هم به تیم‌ملی دعوت می‌کند، هر چند کامرانی در یک سال گذشته تیمی نداشت. لیست شاهین‌طبع نشان داد که او داوودی و مشایخی را به کامرانی ترجیح می‌دهد.  
مرحله سوم مسابقات انتخابی جام‌جهانی تیر امسال برای ایران با بازی در قطر استارت می‌خورد. ایران در بازی دوم هم میزبان قزاقستان است. برای آمادگی بیشتر تیم، فدراسیون بازی تدارکاتی در نظر گرفته است، ترکیه یا لیتوانی حریفان احتمالی ایران هستند. 
فدراسیون بسکتبال توجه ویژه‌یی هم به تیم 22‌ساله‌ها دارد، تیمی که قرار  است پشتوانه تیم‌ملی باشد. قرار است این تیم به جای تیم‌ملی راهی تورنمنت ویلیام 
جونز شود.  
   تکرار مکررات در تصمیمات طباطبایی
ایراداتی هم به فدراسیون رامین طباطبایی وارد است و مهم‌ترین آنها انتصاباتی است که انجام شده، به‌خصوص انتصابات در مدیریت تیم‌های ملی. روند هدایت تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف مثل گذشته است؛ مهران شاهین‌طبع و محمد کسایی‌پور به علاوه فرزاد کوهیان. این در حالی است که بسکتبال ایران مربیان دیگری هم دارد. نکته بعدی درباره فدراسیون بسکتیال وضعیت دبیر است. گفته می‌شود مسعود عماری انتخاب طباطبایی برای دبیری است اما با حمایت یکی از مسئولان وزارت ورزش علی توفیق همچنان این سمت را دارد. رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت‌و‌گو با همشهری‌ورزشی در باره این شایعه که  توفیق حتی در فدراسیون حضور ندارد و او عملا عماری را دبیر فدراسیون خود می داند، گفت: «ما فعلا تصمیمی برای تغییرات نداریم. عماری به‌عنوان نایب رئیس کارش را می‌کند توفیق هم مثل قبل دبیر فدراسیون است. شاید برخی اوقات به‌خاطر سفرهای استانی در فدراسیون حضور نداشته باشد. رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید می‌کند به‌خاطر این که کارش را به تازگی آغاز کرده،  نمی‌خواهد در کادر فنی تیم‌های ملی را تغییری دهد: «تازه شروع کار ماست و کم‌کم باید تغییراتی را که لازم است، اعمال کنیم. نمی‌شود یک دفعه کسی را عوض کنیم. بهتر است ارزیابی بیشتر و بهتری انجام دهیم تا در آینده از مربیانی که سابقه و تجربه و دانش لازم را دارند بهره ببریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید