• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 20 تیر 1400
کد مطلب : 135510
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v26KV
+
-

آماربازی


07
در فصل جاری لیگ برتر تیم تراکتور هر گاه گل اول بازی را زده با پیروزی از زمین خارج شده و از این لحاظ رکورددار است. تراکتور که در این فصل 3بار سرمربی عوض کرده با هر 4سرمربی‌اش این عادت را حفظ کرده است. این تیم 7بار در این فصل گل اول بازی را زده و حاصل کارش در این 7بازی 7پیروزی است. پرسپولیس که 17بار گل اول بازی را زده با 14برد، 2مساوی و یک باخت از این 17بازی به‌طور میانگین به 2.6امتیاز از هر بازی رسیده و بعد از تراکتور در رتبه دوم قرار دارد. استقلال، گل‌گهر و نفت آبادان هم در رتبه‌های بعدی هستند. نفت آبادان در 8مسابقه‌ای که گل اول بازی را زده هرگز شکست نخورده است. البته همه این آمارها تا قبل از بازی‌های دیروز (شنبه) بوده است.

15
تیم پیکان طی 26هفته سپری‌شده از لیگ بیستم 15بار با زدن گل اول بازی از حریف خودش پیش افتاده است. این آمار برای تیم میانه‌جدولی پیکان آماری جالب و نسبتا عجیب محسوب می‌شود. برای درک بیشتر این موضوع کافی است بدانیم فقط 2تیم صدرنشین لیگ یعنی پرسپولیس و سپاهان توانسته‌اند به رکورد پیکان برسند. پرسپولیس 17بار زننده گل اول بازی بوده و سپاهان 15بار (مساوی با پیکان) توانسته چراغ اول را روشن کند. منتها تفاوت پیکان با صدرنشین‌ها در این است که تیم مهدی تارتار وب کام‌بک می‌خورد. حاصل کار پیکان در این 15بازی 7برد، 6مساوی، 2باخت و 1/8امتیاز از هر بازی بوده است. فقط ماشین‌سازی در بازی‌هایی که گل اول را زده کمتر از پیکان امتیاز گرفته است.

1.5
پرسپولیس تنها تیمی است که هر بار گل اول بازی را خورده موفق به جبران شده و هرگز در این بازی‌ها شکست را نپذیرفته است. سرخپوشان در این فصل 4بار از حریفان خود عقب افتاده‌اند که حاصل کارشان در این بازی‌ها یک برد و 3مساوی بوده است. سپاهان 6بار از حریفانش عقب افتاده و این 6بازی را با 2برد، 3مساوی و یک باخت به پایان رسانده است. در واقع میانگین امتیازگیری هر دو تیم در این بازی‌ها مساوی است (1.5امتیاز) و فقط همین 2 تیم در بازی‌هایی که گل اول را خورده‌اند به میانگین بالای یک‌امتیاز دست یافته‌اند. استقلال 7بار گل اول را خورده و فقط یک‌بار پیروز شده است. یک برد، 2مساوی، 4باخت و میانگین 0.7امتیاز از هر بازی حاصل کار آبی‌ها در این 7بازی بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید