• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135407
+
-

تازه‌های نشر/ آخرین شیطان


«آخرین‌شیطان» نوشته ایساک باشویس زینگر را سپاس ریوندی به فارسی برگردانده و نشر ماهی آن را منتشر کرده است. کتاب مجموعه‌ای از 9داستان کوتاه است.
نویسنده کتاب یک یهودی است و مذهب در تمام داستان‌های این کتاب کاملا قابل مشاهده است و در اکثر قسمت‌های داستان‌ها شیطان حضور دارد و معمولا یک حکم دینی نقض می‌شود و در ادامه داستان به تفسیر همین نقض می‌پردازد. داستان خون کتاب آخرین شیطان، درباره نحوه کشتن حیوانات و غذای حلال است، داستان در مورد قصابی است که علاقه زیادی به کشتن و ذبح حیوانات دارد. در واقع علاقه به خون ریختن دارد و به همین دلیل شهوت در او زنده می‌شود و در مسیر گناه قرار می‌گیرد و... در داستان دیگری از این کتاب، شیطان از یک ابر شیطان یا همان شاه شیطان‌ها دستور می‌گیرد و اوامر او را اطاعت می‌کند. کار او به گناه‌کشاندن خاخام‌ یک شهر است، زیرا بقیه شیطان‌ها در این ماموریت ناکام مانده‌اند.
ایساک باشویس زینگر(1991-1902) داستان‌نویسی یهودی با ملیتی لهستانی، آمریکایی است که سال۱۹۷۸ برنده جایزه ادبی نوبل و برنده جایزه کتاب ملی شده است. این کتاب 184صفحه‌ای به بهای 33هزار تومان منتشر شده است.

  سمفونی پاستورال

«سمفونی پاستورال» نوشته آندره ژید با ترجمه اسکندر آبادی را نشر ماهی منتشر کرده است.
داستان کتاب درباره کشیشی متاهل با مذهب پروتستان است که در خانه‌ای کوچک، همراه همسر و 5 فرزندش زندگی می‌کند و در جریان داستان، سرپرستی دختری نابینا به نام ژرترود را نیز به‌عهده می‌گیرد. جریان از این قرار است که کشیش بر بالین پیرزنی در حال احتضار می‌رود که در خانه پیرزن دختر برادر او که نابینا و لال است زندگی می‌کند و کشیش براساس وظیفه دینی‌اش سرپرستی دختر را به‌عهده می‌گیرد تا او را از منجلاب فقر و بی‌کسی نجات بدهد. با تلاش و صبوری زیاد آموزش دختر را شروع می‌کند و پس از چندی متوجه علاقه شدید خود به ژرترود می‌شود که روزبه‌روز بیشتر می‌شود و از طرفی پسر بزرگ کشیش دلباخته دختر شده و در داستان یک مثلث عشقی به‌وجود آمده است... پل گیوم آندره ژید، نویسنده مشهور فرانسوی سال۱۸۹۶ در پاریس به دنیا آمده و در سال۱۹۴۷ برنده جایزه ادبی نوبل شد. وی سال۱۹۵۱ در ۵۵سالگی درگذشت. ازجمله آثار او «مائده‌های زمینی»، «ضد‌اخلاق»، «سفر به کنگو»، «بازگشت به چاد» و «سکه‌سازان» است.
سمفونی پاستورال در 96صفحه به بهای 14هزار تومان منتشر شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید