• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 16 تیر 1400
کد مطلب : 135206
+
-

سه‌گانه‌ای خواندنی برای نوجوانان

تازه‌های نشر
سه‌گانه‌ای خواندنی برای نوجوانان

«موج‌نوردان»، «جادوگران صدف» و «ریسندگان آب» عناوین مجموعه‌ای خواندنی برای کودکان و نوجوانان هستند که از سوی نشر ماهی منتشر شده‌اند. نویسنده این سه‌گانه «کای مایر» و مترجم آن به زبان فارسی «شهپر معرفت» است.
این سه‌گانه ماجراهای دختری به نام جولی را روایت می‌کند که می‌تواند روی آب راه برود. جولی در هر قسمت از این مجموعه با ماجراهای هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری روبه‌رو می‌شود. در کتاب موج‌نوردان زمین‌لرزه‌ای سواحل کارائیب را می‌لرزاند و باراندازهای زیادی را به زیرآب می‌کشد. این زمین‌لرزه انرژی سحرآمیزی را آزاد می‌کند که بر اثر آن بچه‌هایی با قدرتی خاص متولد می‌شوند؛ آنها می‌توانند روی آب راه بروند. جولی و مونک، جزو همین موج‌نوردان هستند که از وجود یکدیگر و توانایی سحرآمیزشان اطلاعی نداشته‌اند تا اینکه خیلی زود با هم آشنا می‌شوند تا در راهی طولانی و خطرناک مقابل گرداب چرخنده و مرگبار بایستند. این راه محکی جدی برای دوستی آنهاست.
«جادوگران صدف» جلد دوم این مجموعه با موضوع جادوگری و دزدان دریایی است. عبور از پل جادویی، رسیدن به دریای تاریکی، گذر از جنگل‌های بکر و وحشی، جست‌وجو در جزیره‌های دورافتاده و رویارویی با دزدان و آدم‌خواران و جادوگران از بخش‌های هیجان‌انگیز این کتاب برای کودکان و نوجوانان است.  در جلد سوم با عنوان «ریسندگان آب» نیز گردابی عظیم دریای کارائیب را درمی‌نوردد و مرگ و ویرانی را به‌سوی شهر شناور مرجانی النیوم می‌آورد. گرچه همه اهالی شهر بسیج شده‌اند، اما فقط موج‌نوردان می‌توانند مانع نابودی بشوند. جولی و مونک برای رسیدن به سرچشمه گرداب چرخنده در اعماق اقیانوس پیش می‌روند و در این راه به ویرانه‌های شهر مرجانی غرق‌شده‌ای می‌رسند. در آنجا به دختری به نام آینا بر می‌خورند که از هزاران سال پیش در قعر دریا اسیر بوده است. برای نبرد نهایی و نجات دنیا، جادوگران صدف و ریسندگان آب دست به‌دست هم می‌دهند. هر یک از جلدهای این مجموعه با شمارگان 1500نسخه و به‌ترتیب به بهای 12،13و15هزار تومان منتشر شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید