• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 16 تیر 1400
کد مطلب : 135170
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/PNqB1
+
-

زیر یک خم/ آزادکاران ممنوع‌المصاحبه شدند

محسن محمود  صفری- روزنامه‌نگار

غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به کشتی‌گیران المپیکی گفته است حق مصاحبه با هیچ رسانه‌ای را ندارند و فقط می‌توانند در یک برنامه تلویزیونی خاص حاضر شوند اما در تیم کشتی فرنگی از این خبرها نیست و محمد بنا، سرمربی تیم، مشکلی با ارتباط فرنگی‌کاران با رسانه‌ها ندارد. مصاحبه‌هایی که از آنها در رسانه‌ها منتشر می‌شود نیز این موضوع را تأیید می‌کند. محمدی هم پیش از این روابط خوبی با رسانه‌ها داشت ولی یکباره خودش و المپین‌ها را از پاسخگویی منع کرد. محمدی این تصمیمش را علنی اعلام نکرده است ولی برخی المپین‌ها حاضر به مصاحبه‌ نیستند و می‌گویند در اردو به آنها گفته شده که حق مصاحبه ندارند. نتایج المپیک مشخص می‌کند کار بنا درست بوده یا محمدی؟

بنا و دوباره داستان تکراری خداحافظی
محمد بنا برای دادن انگیزه به شاگردانش مبلغ 1500دلار به آنها هدیه داد. او از 2المپیک قبلی لندن و ریودوژانیرو، 5مدال؛ 3طلا و 2برنز گرفته است. حالا هم تیم 5نفره‌اش شانس زیادی برای کسب مدال در هر 5وزن در توکیو دارند. اما این‌بار هم المپیک شروع نشده، حرف از رفتن اوست. در جمع‌های خصوصی گفته این آخرین مسابقاتی است که به‌عنوان سرمربی حاضر می‌شود. نزدیکانش می‌گویند تصمیمش جدی است اما فراموش نکرده‌ایم که او بعد از المپیک لندن هم از کشتی خداحافظی کرد. باید منتظر ماند و دید بنا این‌بار واقعا کنار می‌رود یا سایه او روی سر سرمربی بعدی سنگینی می‌کند و دوباره فدراسیون سراغش می‌رود.

دبیر و سوریان مربی شدند
با موافقت کمیته ملی المپیک 10مربی کشتی به المپیک می‌روند. از نکات قابل توجه لیست مربیان، نام علیرضا دبیر و حمید سوریان است. با توجه به سختگیری‌های مسئولان برگزاری‌کننده المپیک، رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون تصمیم گرفته‌اند به‌جای اینکه به‌عنوان مدیر در بازی‌ها حضور داشته باشند، در سالن و کنار کشتی‌گیران باشند. دبیر و سوریان هر دو طلایی المپیک‌های سیدنی و لندن هستند و برای همین قصد دارند تمام تجربیات‌شان را روز مسابقه به کشتی‌گیران منتقل کنند. البته مثل دوره گذشته المپیک، رئیس فدراسیون هم‌زمان عنوان سرمربی تیم ملی را ندارد و قرار نیست دبیر و سوریان برای کوچ کردن کشتی‌گیران کنار تشک بروند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید