• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 16 تیر 1400
کد مطلب : 135175
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XDBN5
+
-

نکته بازی/ طارمی برای پورتو مفت بازی می‌کند؟



20 سال از راه‌اندازی لیگ حرفه‌ای در فوتبال ایران گذشت، اما همچنان بعضی تفکرات هواداران فوتبال در ایران به‌شدت آماتور است. بوژیدار رادوشوویچ قهر کرده و به کشورش رفته تا پولش را بگیرد. اینکه کم و زیاد می‌خواهد یا به قول مدیران پرسپولیس دنبال «باج‌گیری» هست یا نه را نمی‌دانیم، اما اینکه گروهی از هواداران پرسپولیس گلر کروات را ملامت می‌کنند و عقیده دارند بی‌تعصبی کرده، واقعا بامزه است. در همین کشور خودمان بازیکن تا ریال آخر دستمزد و پاداشش را می‌گیرد و دل نمی‌سوزاند، بعد عده‌ای انتظار دارند فوتبالیست خارجی که کشور خودش را وسط کرونا ول کرده و به ایران آمده، مجانی بازی کند. اصلا انگار نه انگار این یک تجارت است. همین مهدی طارمی اگر 3ماه از پورتو پول نگیرد، کار را ول نمی‌کند؟

مسخره؛ از چند جهت

مسابقات دیشب پرسپولیس و استقلال برابر فولاد و تراکتور در حالی برگزار شد که در فاصله کمتر از 24ساعت تا آغاز بازی‌ها، سازمان لیگ زمان هر دو بازی را نیم‌ساعت جلو انداخت. چرا؟ چون شبکه 3 برای پوشش بهتر این مسابقات و عدم‌تداخل آن با بازی اسپانیا و ایتالیا چنین درخواستی کرده بود. این اقدام، مسخره اندر مسخره است. نخست به این دلیل که سازمان لیگ بدون دریافت حق پخش قلم و کاغذ داده دست تلویزیون تا آنها برنامه را بچینند، دوم به این دلیل که حتی با برنامه قبلی هم هیچ‌کدام از این مسابقات با هم تداخل نمی‌کرد و دوستان فقط «درد آگهی» داشتند، آخر از همه به این خاطر که تقویم یورو از هفته‌ها قبل معلوم بود و می‌شد براساس آن برنامه‌ریزی کرد.

یعنی واقعا باز هم روسیه؟

همه امیدوار بودیم سردار آزمون بالاخره در این تابستان از لیگ روسیه کنده شود و به یک تیم درست و حسابی برود. درخشش او در مسابقات اخیر تیم ملی هم حسابی به وجدمان آورد، اما فعلا خبری نیست. دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب آزمون در شرف انتقال به تیمی دیگر نیست و تازه برعکس؛ سرمربی زنیت گفته او پیشنهاد خاصی هم ندارد. با توجه به اینکه قرارداد آزمون با زنیت فصل آینده به پایان می‌رسد، طبیعتا باشگاه روسی باید همین امسال سردار را بفروشد تا از انتقال او درآمدزایی کند. اگر این اتفاق رخ ندهد، یعنی اصلا سردار پیشنهاد درست و حسابی نداشته یا شاید هم تصمیم به تمدید قرارداد دارد. در مجموع به‌نظر می‌رسد آزمون روزی از روسیه برود که اشپیتیم آرفی از ایران خارج شود!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید