• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135103
+
-

نکته بازی/ اروپایی‌ها ادای سوشا را در‌می‌آورند



امسال تعداد بالای گل به‌خودی‌ها در جام ملت‌های اروپا همه را شگفت‌زده کرده است. تا اینجا 10‌گل به‌خودی در یورو 2021 داشتیم که از مجموع گل به‌خودی‌ها در تاریخ برگزاری این مسابقات بالاتر است. برخی عقیده دارند گلی که اخیرا سوشا مکانی در میوندالن با تیمی به نام «اود» در لیگ نروژ دریافت کرد، تحت‌تأثیر همین فضا بوده است. یعنی در حقیقت چون سوشا همیشه طبق مد اروپا رفتار می‌کند، اینجا هم نخواسته عقب بماند و یک گل به‌خودی ضایع، در حد اشتباه دروازه‌بان اسپانیا زده است. البته این تحلیل غلط است. اگر نیم‌نگاهی به سابقه مکانی بیندازید، درخواهید یافت این اروپایی‌‎ها هستند که دارند از دروازه‌بان پرافتخار ایرانی الگو می‌گیرند. سوشا گل به‌خودی می‌زد، وقتی هیچ کجای دنیا مد نبود!

بمب روحیه مقابل سپاهان

بالاخره کمیته استیناف شاخ غول را شکست و حکم بازی پیکان و سایپا را اعلام کرد. پیش‌تر پیکان با وجود پیروزی مقابل سایپا به‌خاطر انجام یک تعویض اضافی در ثانیه‌های پایانی 3 بر صفر بازنده اعلام شده بود، اما با شکایت این باشگاه نتیجه برگشت. ما از جنبه قانونی ماجرا سر درنمی‌آوریم، اما از نظر منطقی درست نبود که یک تیم به‌خاطر تعویضی که اصلا توپ هم به پایش نخورده بود بازنده شود. به این ترتیب شرایط سایپا برای بقا در لیگ برتر پیچیده‌تر شد، اما در عوض پیکانی‌ها که خیلی به‌خاطر این حکم دلخور شده بودند، 2پله در جدول بالاتر رفتند و جایگاه آبرومندانه‌تری پیدا کردند. این اتفاق در آستانه بازی امشب با سپاهان، طبعا باعث افزایش روحیه پیکانی‌ها خواهد شد.

کار آدم‌های فضایی است

2روز بعد از انتشار فیلم اهانت محمدحسین کنعانی‌زادگان به هواداران استقلال، تازه یک نیمچه واکنشی از باشگاه پرسپولیس سر زد. خدای ناکرده یک وقت فکر نکنید آنها رفتار مدافع‌‎شان را تقبیح کردند یا به‌خاطر خدشه‌دار کردن برند باشگاه به مجازات او شتافتند. نه، این سوسول‌بازی‌ها مال بلاد غرب است. پرسپولیسی‌ها پیگیر پخش این فیلم شده‌اند تا ببینند ماجرا چیست و یک بهانه‌ای برای ماستمالی کردن آن پیدا کنند. حتما توطئه‌ای در کار است، وگرنه کنعانی‌زادگان و فحش؟ حتی ممکن است رد پای دشمنان خارجی یا آدم فضایی‌ها در میان باشد. همه مقصرند جز کنعانی. یادش بخیر؛ یک روز هم محمود فکری به جواد نکونام فحش داد و بعد موقع عذرخواهی گفت: «کسانی را که مرا مجبور کردند آن کلمه را به‌کار ببرم به خدا واگذار می‌کنم!»

این خبر را به اشتراک بگذارید