• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135102
+
-

آماربازی


36
سایت متریکا با ارائه آماری جالب، تعداد جام‌هایی را که بازیکنان هر یک از تیم‌ها برده‌اند، مقایسه کرده است. این مقایسه به‌خصوص در میان تیم‌های مدعی این فصل می‌تواند مقایسه جالبی باشد که نشان می‌دهد پشت هر یک از تیم‌ها چقدر تجربه حضور در رقابت قهرمانی خوابیده است. براساس آمارهای متریکا بازیکنان پرسپولیس در مجموع صاحب 36عنوان قهرمانی در لیگ برتر هستند. رکورددار این بازیکنان طبعا سیدجلال حسینی است که 4بار با پرسپولیس و 4بار هم در تیم‌های دیگر قهرمان شده و صاحب 8قهرمانی لیگ است. بقیه پرسپولیسی‌ها هم روی‌هم‌رفته 28قهرمانی دارند. به گواه این آمار تعداد قهرمانی‌های بازیکنان سپاهان 10قهرمانی است و فولاد (6قهرمانی)، استقلال (5قهرمانی) و تراکتور (4قهرمانی) در رتبه‌های بعدی هستند.

142
 بازیکنان پرسپولیس علاوه بر برتری چشمگیر در تعداد قهرمانی‌ها در تعداد بازی در لیگ برتر نیز رکورددار هستند. میانگین تعداد بازی پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر 142بازی است که از تمام تیم‌های صدرنشین و مدعی بیشتر است. در این بخش هم سپاهانی‌ها بعد از پرسپولیسی‌ها در رتبه دوم قرار دارند. هر بازیکن سپاهان به‌طور میانگین 135بار در لیگ برتر بازی کرده است. جالب اینکه در این بخش هم فولاد بالاتر از استقلال در رتبه سوم قرار دارد. چون بازیکنان فولاد صاحب میانگین 104بازی در لیگ برتر هستند اما این میانگین برای استقلالی‌ها 99بازی است و هنوز 3رقمی نشده است. میانگین تعداد بازی بازیکنان تراکتور هم 69بازی است که این تیم را پایین‌تر از همه تیم‌های مدعی و صاحب‌نام قرار می‌دهد.

80
مهدی قائدی (استقلال)، سروش رفیعی (سپاهان) و احمدرضا زنده‌روح (گل‌گهر) هر کدام با 6پاس گل بهترین پاسورهای لیگ برتر تا پایان هفته25هستند. اما آمارهای متریکا و امتیازاتی که براساس عملکرد این بازیکنان در سایر بخش‌ها به آنها تعلق گرفته هافبک گل‌گهر را بالاتر از رفیعی و قائدی نشانده است. این 3بازیکن در تعداد پاس گل فعلا با هم برابرند اما در تعداد پاس‌های کلیدی سروش رفیعی با میانگین 2.2پاس در هر بازی بهترین آمار را داشته و قائدی با 2.1پاس دوم است. زنده‌روح نیز 1.7پاس کلیدی در هر بازی داشته است. زنده‌روح اما در دقت پاس بهتر از 2 رقیب صاحب‌نام خود عمل کرده و با میانگین 80درصدی در این بخش بالاتر از رفیعی و قائدی قرار دارد. دقت پاس سروش 78.4درصد بوده و دقت پاس قائدی هم رقم پایین 66.4درصد را نشان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید