• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135098
+
-

جام قهرمانی را نکونام اهدا می‌کند

پرسپولیس به اهواز رفته تا سخت‌ترین بازی باقیمانده‌اش را انجام دهد اما بازی سپاهان هم چندان آسان نیست

جام قهرمانی را نکونام اهدا می‌کند


هفته بیست‌وششم از رقابت‌های لیگ برتر ایران که دیشب آغاز شده امشب با انجام 7بازی پیگیری می‌شود. مهم‌ترین رقابت‌های امروز جدال 2 صدرنشین در مقابل رقبای سرسختی است که به این راحتی‌ها امتیاز نمی‌دهند. در انتهای جدول هم اگرچه مهم‌ترین بازی دیشب برگزار شد اما امشب هم بازی‌های آبادان و مشهد ممکن است در معادلات سقوط تأثیرگذار باشد.

  غول مرحله آخر
گل سرسبد بازی‌های هفته26و احتمالا سخت‌ترین بازی پرسپولیس در 5هفته باقیمانده همین بازی است. فولاد که این فصل هرگز در زمین خودش شکست نخورده امشب میزبان پرسپولیس است و سپاهان که 2هفته قبل با توقف در همین زمین 2امتیاز از پرسپولیس عقب افتاده حالا امیدوار است که پرسپولیسی‌ها نیز در همین میدان امتیاز از دست بدهند. برای پرسپولیسی‌ها بردن فولاد در اهواز هم به‌معنای شکستن یکی از طلسم‌های باقیمانده لیگ بیستم است و هم می‌تواند به ارزش پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر تمام شود. اگر سرخپوشان در اهواز پیروز شوند نه‌تنها صدرنشینی را حفظ کرده‌اند بلکه با روحیه‌ای بالاتر در 4بازی باقیمانده به میدان می‌روند. بازی رفت پرسپولیس و فولاد در تهران بازی عجیب و پرحاشیه‌ای بود. مسابقه‌ای که با تک‌گل مهدی عبدی به سود پرسپولیس دنبال می‌شد اما اعلام یک پنالتی اشتباه به ضرر پرسپولیس ناگهان آرامش بازی را به هم ریخت. فریادهای حسین کنعانی‌زادگان در آن بازی که درنهایت با دخالت شدید کریم باقری آرام شد هنوز در خاطر همه هست. فولاد با آن پنالتی اشتباه بازی را مساوی کرد اما درنهایت پرسپولیس با گل احمد نوراللهی به بازی برگشت و 3امتیاز را از آن خود کرد. امشب تکرار آن پیروزی در اهواز نهایت آرزوی همه پرسپولیسی‌هاست. تیم یحیی گل‌محمدی در این میدان میلاد سرلک را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و در آن پست، کامیابی‌نیا نیز همچنان به‌دلیل مصدومیت غایب است.

  اتوبوس با موتور پیکان
سپاهان که دو سه هفته‌ای بود بعد از پرسپولیس بازی می‌کرد و همین نکته باعث اعتراض سرخپوشان شده بود این بار یکی دو ساعت قبل از رقیب به میدان می‌رود. شاگردان محرم نویدکیا از ساعت19:50امروز در شهرقدس تهران میهمان پیکان خواهند بود. اگر فکر می‌کنید بازی‌های سخت سپاهان بعد از توقف در شهر اهواز تمام‌شده سخت در اشتباه هستید چون پیکان هم ازجمله تیم‌هایی است که راه دفاع کردن مقابل تیم‌های بزرگ را خوب بلد است و در اصفهان هم روز سختی را برای سپاهان رقم زده بود. در پایان نیم‌فصل اول وقتی از نویدکیا پرسیده شد سخت‌ترین پیروزی سپاهان مقابل کدام تیم به‌دست آمد او از همین پیکان نام برد که در اصفهان زردپوشان را برای کسب 3امتیاز حسابی به دردسر انداخته بود. آن بازی نهایتا 2بریک به سود سپاهان تمام شد و امشب شاگردان محرم به تکرار همین نتیجه در شهرقدس امید بسته‌اند.

  فرهاد و فیروز؛ نبرد اخم و لبخند
فرهاد مجیدی بعد از 3برد متوالی هفته گذشته مقابل یکی از استقلالی‌های سابق متوقف شد. او این هفته هم مقابل یکی دیگر از سرمربیان سابق استقلال قرار می‌گیرد تا شاید با برتری مقابل تراکتور به ریل پیروزی برگردد و روند کوبیدن روی میز مصاحبه را ادامه بدهد. مصاف استقلال با تراکتور همیشه از دوئل‌های حساس لیگ بوده و حتی تنش‌های زیادی هم اطراف این بازی شکل گرفته است. اما در بازی امشب بنا به دلایل فراوانی از آن تنش‌ها و حساسیت‌ها خبری نیست. مهم‌ترین دلیل کم‌حادثه شدن این بازی عدم‌حضور تماشاگران است و البته شرایط 2 تیم در جدول رده‌بندی هم دلیل دیگری است که این مسابقه را از حساسیت سال‌های گذشته‌اش دور کرده است. استقلال در رتبه سوم جدول آنقدر با تیم‌های پایین و بالای خودش فاصله دارد که احتمال هیچ مقام دیگری جز مقام سوم برای این تیم وجود ندارد. شاید تنها جایگاه‌های جدول که تکلیف آنها از همین امروز مشخص است جایگاه‌های سوم و شانزدهم باشد که بی‌بروبرگرد به استقلال و ماشین‌سازی خواهند رسید. در آن سوی میدان تراکتور هم در فصلی که 4بار سرمربی‌اش را تغییر داده دیگر آرزوی آنچنانی ندارد و فقط منتظر پایان فصل است. فیروز کریمی در دومین بازی‌اش روی نیمکت تراکتور نیمی از بازیکنان خود را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد و قطعا برای بستن بازی و کسب یک امتیاز به تهران می‌آید. استقلال هم 3غایب دارد که مهم‌ترین آنها فرشید اسماعیلی است.

  استقلالی‌های سابق در جنگ سهمیه
و اما در سایر بازی‌های امشب نساجی و نفت مسجدسلیمان که هنوز احتمال سقوط‌شان منتفی نشده به‌ترتیب میهمان نفت آبادان و پدیده هستند. 2 روز قبل وقتی حکم کمیته استیناف اعلام شد و سایپا 3امتیاز بادآورده بازی با پیکان را از دست داد، احتمال سقوط سایپا بسیار بالا رفت و رقبای این تیم نفس راحتی کشیدند. نساجی و نفت مسجدسلیمان که حالا برای بقا امیدوارتر شده‌اند با کسب چند امتیاز دیگر می‌توانند این امیدواری را تثبیت کنند. جدال نفت مسجدسلیمان و پدیده باز هم نبرد 2 سرمربی استقلالی یعنی محمود فکری و رحمتی است. نساجی هم بازی رفت را در زمین خودش با یک گل به برزیلی‌ها باخته و حالا برای انتقام به آبادان می‌رود. مس رفسنجان به تبریز رفته تا امشب با ماشین‌سازی روبه‌رو شود. ماشین حالا دیگر سقوطش کاملا قطعی شده و فقط برای سلامتی ورزش می‌کند. در سیرجان هم یک دوئل دیگر میان سرمربیان سابق استقلال انجام می‌شود و قلعه‌نویی و منصوریان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. گل‌گهر و آلومینیوم علاوه بر نبرد حیثیتی 2سرمربی خود، جدال نزدیکی هم بر سر کسب رتبه چهارم این فصل دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید