• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 تیر 1400
کد مطلب : 135090
+
-

همدان به پیک پنجم نزدیک شد

مشاهدات میدانی خبرنگار همشهری نشان می‌دهد همدان آرامش قبل از توفان را تجربه می‌کند

فاطمه کاظمی- خبرنگار

همدان یکی از شهرهایی بود که بعد از نوروز ۱۴۰۰ آمار مبتلایان به کرونا در آن به‌صورت عجیبی افزایش یافت؛ حتی آمار مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا نیز افزایش قابل‌توجهی داشت؛ به‌طوری که مسئولان باغ‌بهشت مجبور بودند برای دفن فوری افراد کرونایی، اموات دیگر را در نوبت خاکسپاری قرار دهند. تعطیلی یک‌ماهه و سختگیری‌های ستاد کرونا از حجم مبتلایان کاست و شرایط رو به بهبود رفت، اما در روزهای اخیر کاهش محدودیت‌ها و سختگیری‌ها منجر به افزایش مبتلایان به کرونا شده و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده همدان به جمع شهرهای قرمز بپیوندد.

افزایش بیماران
بیمارستان بهشتی به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های مهم همدان در پذیرش بیماران کرونایی شرایط آرامی را تجربه می‌کند. مسئولان بیمارستان چند وقت پیش به‌علت افزایش شدید تعداد بیماران مجبور به راه‌اندازی درمانگاه صحرایی شدند که تا روزها مورد استفاده قرار می‌گرفت.
پرستار بخش ‌آی‌سی‌یوی بیمارستان بهشتی می‌گوید: آمار بیماران بدحال که مجبور به بستری‌شدن در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، افزایش نداشته، اما در بخش‌های دیگر با افزایش 20تا 30درصدی بیماران مواجه شده‌ایم.
او معتقد است، قبل از این، شرایط دشوارتری را تجربه کرده‌ایم و با سیل ورودی بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان مواجه بوده‌ایم، اما الان شرایط بهتر است.

بیمارستان سینا در خط مقدم
در 2سال‌گذشته بیمارستان سینا در خط مقدم بیمارستان‌های استان همدان در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا بوده و در برهه‌ای همه بخش‌های آن تخلیه و به بیماران‌کرونایی اختصاص یافت. یکی از پرستاران این بیمارستان می‌گوید که با توجه به افزایش تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان پیک جدید را تجربه کند.

افزایش پذیرش در بیمارستان بعثت
بیمارستان بعثت هم شرایط بهتری دارد و درحالی‌که هفته گذشته بخش اورژانس بیماران کرونایی بیمارستان تعطیل شده بود، اما از اوایل هفته جاری افزایش مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا مسئولان را ناچار به فعال کردن مجدد این بخش کرده است.
به‌گفته یکی از پرستاران بخش اورژانس این بیمارستان طی 24ساعت گذشته 8بیمار در آن پذیرش شده‌اند.

حال ناخوش بیمارستان فرشچیان
میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان قلب و عروق فرشچیان با علائم قلبی کرونا نیز افزایش یافته و روزانه بین 7تا 14بیمار کرونایی در این بیمارستان شناسایی و پذیرش می‌شوند. با این تفاصیل باید منتظر شرایط قرمز همدان در هفته آینده و اعمال محدودیت‌های جدید شد.

افزایش مبتلایان به ویروس دلتا
محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان هم معتقد است ورودی بیمارستان‌ها با علائم مشکوک به کرونا، تست‌های مثبت و آمار فوتی‌ها 3معیار اصلی برای تشخیص شرایط پیک است که در 5روز گذشته نسبت به قبل تفاوت فاحشی نداشته است.
 این استان قبلا آمار ورودی هزار نفر را داشته‌، اما افزایش دورهمی‌ها احتمال قرمز شدن همدان در روزهای آینده را افزایش داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید