• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 تیر 1400
کد مطلب : 134917
+
-

روی خط خبر/ تندروها و چالش سیاسی دولت سیزدهم


حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره بزرگ‌ترین چالش سیاسی دولت رئیسی به خبر آنلاین گفت: من خواسته‌های غیرمنطقی افراطیونی را که به او رأی دادند، می‌دانم. ایشان اگر بخواهد عاقلانه کشور را اداره کند به همان سرنوشتی مواجه می‌شود که پیشینیانش شدند؛ یعنی این افراد تندرو علیه وی می‌شوند. 
وی افزود: اگر آقای رئیسی خودش را به آنها بسپارد، با مشکل مواجه می‌شود. همه هم دچار این مشکل شدند. به هر حال آقای خاتمی هم دچار این مشکل شد و نگاه آقای خاتمی این بود که افراد تندرویی که در ستادش بودند و برایش رأی جمع کردند و از چپ‌های ریشه‌دار بودند، رنجیده خاطر نشوند وگرنه حرف‌های آنها با حرف‌های کشورداری سازگار نبود. او ادامه داد: این به‌نظر من شکاف بین اردوگاه آقای رئیسی است؛ اگر بخواهد ملایم اداره کند تندروها قانع نمی‌شوند و اگر بخواهد با تندروها همراهی کند، کشور را گرفتار می‌کند.

  گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس ۶۵۵ 
مراسم گرامیداشت شهادت مظلومانه مسافران هواپیمای مسافربری ایرباس‌۶۵۵ که با حمله ناجوانمردانه ناوگان دریایی آمریکا به شهادت رسیدند، در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، در این مراسم با گلباران محل شهادت مسافران هواپیمای ایرباس‌۶۵۵ توسط بالگردهای هوادریای نیروی دریایی ارتش و تعدادی از یگان‌های شناور منطقه یکم امامت نداجا، به مقام شامخ شهدای این حادثه ادای احترام شد. صبحگاه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷؛ ویلیام راجرز، ناخدای ناو وینسنس در حالی با شلیک ۲موشک، هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۸ خدمه و مسافر را در آب‌های خلیج‌فارس مورد هدف قرار داد و موجب شهادت تمامی سرنشینان آن شد که در‌ آن هواپیما ۶۶ کودک زیر ۱۳‌سال و ۵۳ زن حضور داشتند.

  اعتراض نماینده سقز
بهزاد رحیمی، نماینده سقز و بانه، از کشته‌شدن 4کولبر طی 2هفته اخیر خبر داد. رحیمی به شفقنا گفت: این کولبران با میانگین سنی ۳۰سال، شهروندان مریوان، بانه، سردشت و جوانرود بودند.
او تأکید کرد: کشته‌شدن این کولبران در حالی است که قول‌هایی مبنی بر عدم‌شلیک به کولبران داده شده بود. 
وی افزود: سربازان هنگ مرزی اساسا منکر کشتن کولبران می‌شوند و می‌گویند که این کولبران به قصد خرابکاری آمدند و ضدانقلاب هستند.‌ اما کولبران مشخص هستند زیرا اسلحه ندارند، لباس محلی تنشان هست و کارشان هم معلوم است. افراد غیرکولبر هم بین آنها تردد نمی‌کنند اما بعضا توجیه هم می‌کنند که چون شب بود فکر کردیم که اینها دشمن هستند لذا به آنها شلیک کردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید