• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 تیر 1400
کد مطلب : 134894
+
-

خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند

  آیین امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند توسط شهرداران 2شهر در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان به‌صورت برخط، انجام شد.
به گزارش همشهری، با امضای این تفاهمنامه، سمرقند رسما چهاردهمین خواهرخوانده اصفهان شد. پورتو پرتغال و حیدرآباد هند هم 2شهر دیگری هستند که اصفهان در آستانه امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی با آنها قرار دارد.
شهردار اصفهان در این آیین ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهمنامه اظهار کرد: سمرقند و اصفهان هر 2 عضو اکو هستند که این موضوع می‌تواند الگوی موفقی از چندجانبه‌‌گرایی بیناشهری را شکل دهد و منجر به موفقیت‌های بزرگ و همکاری‌های چندجانبه شود.
قدرت‌الله نوروزی، با بیان اینکه از امروز و با امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی این 2شهر تاریخی محور فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و... برای کشورهای ازبکستان و ایران هستند، گفت: این تفاهمنامه فقط برای همکاری بین 2شهرداری نیست، بلکه تفاهمنامه‌ای است که همه نهادهای مربوطه مانند اتاق بازرگانی، دانشگاه و... را نیز درگیر می‌کند تا در سایه این رابطه دوستی و تعامل به‌عنوان همتای یکدیگر برای آغاز همکاری اقدام کنند. شهردار سمرقند نیز در این آیین اظهار کرد: امضای سند تفاهمنامه خواهرخواندگی میان 2شهر اصفهان و سمرقند یک پایه‌گذاری برای برقراری روابط دوستانه و همکاری میان 2 شهر قدیمی و برادر است.
بابر میرزا آبلاقل‌اف،‌تصریح کرد: همکاری و دوستی بین 2شهر هم دین و دارای جهان بینی مشترک، موجب توسعه روابط میان ملل 2کشور می‌شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان نیز در این آیین، اظهار کرد: امضای این تفاهمنامه می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات و همکاری‌های بعدی در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشد. حمید نیرآبادی،‌ تصریح کرد: شهر اصفهان و سمرقند دارای ظرفیت‌های متعدد و بسیاری هستند که می‌توانند با استفاده از این ظرفیت روابط خود را هر چه بیشتر توسعه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید