• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 9 تیر 1400
کد مطلب : 134563
+
-

63شهرستان در وضعیت قرمز

خبر روز
63شهرستان در وضعیت قرمز

۶۳شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند، تعداد بستری در تهران به سرعت در حال افزایش و قرمز شدن آن قطعی است. به گزارش همشهری، براساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان‌های جم، دیلم و گناوه(استان بوشهر)، اسلامشهر و بهارستان(تهران)، نهبندان(خراسان‌جنوبی)، امیدیه و اندیمشک(خوزستان)، بمپور، زهک، سراوان، سرباز و میرجاوه(سیستان‌وبلوچستان)، جهرم، داراب، زرین‌دشت، قیروکارزین و کازرون(فارس)، ارزوئیه، رفسنجان، سیرجان و عنبرآباد(کرمان)، گچساران(کهگیلویه و بویراحمد)، علی‌آباد و مینودشت(گلستان)، پلدختر(لرستان)، آمل(مازندران)، تفت، خاتم، مهریز و میبد(یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
براساس آخرین آمار شهرستان‌ها هم‌اکنون ۶۳ شهرستان کشور قرمز، ۱۸۴شهرستان نارنجی و ۲۰۱شهرستان زرد هستند.

ورود مازندران به موج پنجم
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به روند افزایشی کرونا در مازندران هشدار داد و با اشاره به قرمز شدن شهر آمل گفت: طی 3روز تعداد بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۲۱۴نفر به ۲۷۶نفر رسید و حدود ۲۹درصد افزایش داشت.
سیمین بابایی افزود: افراد درصورت مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی حتی خفیف به پزشک یا درمانگاه کرونا مراجعه و از حضور در جمع خودداری کنند.

فارس در آستانه ورود به بحران
یکی، دو روزی است که آغاز پیک پنجم کرونا در فارس اعلام شده و همچنان 4شهرستان جنوبی استان در وضعیت قرمز و فوق قرمز قرار دارند.
در پی آغاز موج پنجم کرونا در استان، ظرفیت 3بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان شهید فقیهی و بیمارستان شهید چمران به‌عنوان بیمارستان‌های مرجع کرونا در حال تکمیل‌ شدن است که همین موضوع، نگرانی متولیان بهداشت و درمان استان را در پی داشته است. براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جان باختن 8نفر دیگر در استان در شبانه روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید-19 از ابتدای شیوع بیماری تا‌کنون به 4797نفر رسیده است.

کرمان در آستانه خیز پنجم کرونا
از 23شهرستان استان کرمان، 9شهرستان ارزوئیه، رفسنجان، سیرجان، عنبرآباد، بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان در وضعیت قرمز قرار دارند و به‌گفته مسئولان، کرونا در استان برای پنجمین‌بار خیز برداشته و مناطق مختلف یکی پس از دیگری به رنگ قرمز پرخطر درمی‌آیند. اگرچه به‌گفته سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان نتایج آزمایشگاهی هنوز وجود ویروس کرونای هندی را در استان تأیید نکرده‌اند، اما براساس الگوی بیماری و افزایش شدید بستری‌شدگان، این احتمال که ویروس جدید در حال کرمان‌گردی است قوت گرفته؛ آن هم در شرایطی که استفاده از ماسک به 60درصد رسیده است. مهدی شفیعی با بیان اینکه بیماری از جنوب استان به دیگر مناطق در حال انتقال است و هفته آینده وضعیت استان بدتر می‌شود، از فوت 7نفر دیگر از مردم استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد.

2شهر گلستان قرمز شد
وضعیت شیوع کرونا در گلستان نگران‌کننده است. براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان 2شهرستان علی‌آبادکتول و مینودشت از دیروز وارد وضعیت قرمز شده‌اند. درصورت همراهی نکردن مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی زود وضعیت در شهرهای نارنجی استان هم به قرمز تغییر خواهد کرد.

پلدختر در وضعیت قرمز
این روزها آمار مبتلایان به کرونا در برخی از شهرستان‌های لرستان رو به افزایش است، تا آنجا که در پلدختر جنوبی‌ترین شهرستان لرستان وضعیت کرونا از زرد به قرمز تغییر کرده و شمار بستری‌ها نیز رو به افزایش است. در استان نیز روند ابتلا کم و بیش در حال افزایش است، اما تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس مرگبار همچنان کمتر از 5نفر در روز است. به‌گفته علی صفدر سیاوشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر به‌طور متوسط روزانه بین 15تا20مورد ابتلا به کرونا در این شهرستان وجود دارد و امروز براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان از موارد ارسالی شهرستان پلدختر30نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. همجواری با 4استان و ترددهایی که صورتی می‌گیرد از علل تشدید کرونا در این شهرستان است که با توجه به شیوع نوع جدیدی از کرونا به نام دلتا پلاس نباید کرونا را رها کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید