• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 8 تیر 1400
کد مطلب : 134483
+
-

500هزار نفر را درگیر انتخاب رئیسی کردیم

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درخصوص کابینه دولت سیزدهم به برنا گفت: 2نکته را در این‌باره لحاظ می‌کنم؛ نکته اول اینکه ایشان در زمان ثبت نام گفتند که مستقل هستند و به‌دنبال جمع و گروهی خاص برای شکل دهی به دولتشان نیستند و نمی‌خواهند وامدار کسی باشند. چنین روحیه‌ای فراگیر بودن را برای دولت ایشان معنا می‌کند، اما چگونگی این فراگیر بودن، مورد اطلاع من نیست.
منوچهر متکی درباره احتمال حضور برخی نمایندگان مجلس در جمع هیأت دولت رئیسی تصریح کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه مقام معظم رهبری ایشان پرهیز داده‌اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیرا از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رئیسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت.
او همچنین درخصوص احتمال به کارگیری وزرای قبلی در دولت آینده افزود: قاعدتا دست ایشان باز خواهد بود تا از نیروهای متناقض استفاده کنند؛ ضمن اینکه ایشان به پاکدستی و مسئله محوری جوان‌گرایی و برخی فاکتور‌های دیگر توجه دارند؛ علی‌القاعده در تعیین کابینه برای روسای جمهور منتخب، تیم مشاوره کمک می‌کند.
متکی درباره شرایط پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: شورای وحدت با شناخت شرایط کشور و شرایط بین‌المللی از قریب 6‌ماه قبل تقریبا بحث انتخابات ریاست‌جمهوری را در دستور جدی کار خود قرار داد و در یک اجماع کامل و یک اتفاق به آقای رئیسی رسید و از زمان طرح نام ایشان تا زمان رأی‌گیری با همه توان خود در میدان بود. ما 500هزار نفر از نیروهای مرتبط با شورای وحدت را درگیر تلاش برای انتخاب جناب آقای رئیسی کردیم و خوشحالیم که این تلاش‌ها ثمر داد. او در رابطه با افرادی که احتمال حضورش در کابینه رئیسی را مطرح می‌کنند، اذعان کرد: من آرد سیاسی‌ام را الک کرده و الکم را آویزان کرده‌ام؛ حضور فعال و بی‌محابا و شبانه روزی من در انتخابات به خاطر دغدغه‌ای بود که به‌عنوان شهروند و عضوی از شورای وحدت نسبت به شرایط کشور داشتم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید