• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 8 تیر 1400
کد مطلب : 134447
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lYWVl
+
-

حساس مثل نبرد دانکرک*

انگلیس و آلمان دو حریف سنتی امشب در یک هشتم نهایی یورو برای سی ودومین بار رودرروی هم می‌ایستند

حساس مثل نبرد دانکرک*

حیثیتی‌ترین بازی مرحله حذفی یورو، ساعت20:30امشب بین آلمان و انگلیس برگزار می‌شود که یادآور کری همیشگی فوتبالی بین دو کشور و جنگ‌های جهانی است. ورزشگاه ومبلی 55سال پس از فینال تاریخی جام جهانی1966میزبان آلمان است. آن فینال را انگلیسی‌ها با پیروزی 4بر2 برابر دشمن جنگی‌شان در 11سالگی پایان جنگ جهانی دوم بردند و تنها قهرمانی‌شان در یک تورنمنت بزرگ را در ورزشی که خود مبتکر آن بوده‌اند به‌دست آوردند. حالا تیم پرستاره و نسل شگفت‌انگیز امروزی سه‌شیرها می‌خواهد طلسم تک‌جامه بودن فوتبال ملی این کشور را باطل کند.

    تیمی که از این بازی برنده بیرون بیاید، در ادامه، مسیر ساده‌تری برای پیشروی به نیمه‌نهایی و فینال دارد. در سمتی که انگلیس و آلمان ایستاده‌اند، تنها رقیبی به نام هلند در جدول بازی‌ها حضور داشت که آن هم توسط چک حذف شد. در آن سمت بیشتر مدعیان قهرمانی حضور دارند؛ یعنی ایتالیا، فرانسه، بلژیک، اسپانیا و حتی کرواسی. اتفاقا داور امشب هم از همان کشوری است که در مسیر این دو تیم تا فینال حضور داشت و حذف شد؛ یعنی دنی ماکلی از هلند. تیم پیروز این دیدار تا فینال، هیچ مدعی دیگری را روبه‌روی خود نمی‌بیند.
     آلمان در جام جهانی2010 غیر از برد 4گله مقابل آرژانتین مارادونا و مسی، انگلیس را هم با 4‌گل در هم کوبیده بود، اما انگلیسی‌ها هنوز از داور و کمک‌داور آن مسابقه کینه دارند و معتقدند اگر VAR آن زمان بود، نمی‌باختند چراکه امکان نداشت گل لمپارد مردود شود. حالا فرصت برای انتقام هست. یواخیم لوو که آن موقع بهترین تیم جام را ساخته بود، الان آخرین روزهای حضور 15ساله‌اش در مانشافت (تیم ملی آلمان) را سپری می‌کند و تیمش به‌خوبی آن سال‌ها نیست.
     انگلیسی‌ها 6بازی پیاپی در رقابت‌های اروپایی است که گلی دریافت نکرده‌اند. از این تعداد 5تای آن را برده‌اند. آلمان هم در 5رویارویی آخرش در بازی‌های خارج از خانه مقابل انگلیس شکستی نداشته. آلمانی‌ها در 10بازی از 11بازی آخرشان در رقابت‌های قهرمانی اروپا بیش از دو گل زده اند. فقط مقابل فرانسه این رکورد خراب شده که گلی به تیم حریف نزده‌اند و یک گل هم توسط هوملس وارد دروازه خودشان کرده‌اند.

     در رویارویی‌های بین دو تیم برتری از آن آلمان بوده. اگر نتیجه مسابقه‌ها در ضربات پنالتی را هم درنظر بگیریم، آلمان‌ها که معمولا در پنالتی‌ها موفق عمل می‌کنند، موفق شده‌اند 15بار انگلیس را ببرند و 3‌بار هم با این تیم مساوی کنند. سهم انگلیس از تقابل‌های بین دو تیم 13برد بوده است. در جام‌جهانی1990و یورو1996بازی 2‌تیم به پنالتی کشید که هر دو بار آلمان پیروز لاتاری پنالتی‌ها بود. آخرین جدال دو تیم هم در سال2017به تساوی بدون گل ختم شد.
    یک رقابت باشگاهی هم بین دو کشور وجود دارد. بایرن‌مونیخ در سال‌های اخیر هر بار به لندن آمده به برد 5گله مقابل تیم‌های این شهر یا برد با گل‌های زیاد دست یافته و در این میان آرسنال بیش از چلسی و دیگران مورد لطف بایرنی‌ها قرار گرفته، اما تیم ملی انگلیس در سال2001 دقیقا 5گل به تیم ملی آلمان زد. کجا؟ در ورزشگاه المپیک مونیخ که بازی 1-5به سود مهمان شد.
     در اردوی تیم ملی انگلیس مگوایر و هندرسون در بازی قبلی به ترکیب برگشتند و از بند مصدومیت رها شدند، اما میسن ماونت و بن چیلول، دو بازیکن چلسی هنوز صددرصد آماده بازی نیستند و احساس درد می‌کنند. دین هندرسون، دروازه‌بان ذخیره منچستریونایتد هم مصدوم است. در تیم آلمان یوناس هوفمان سرانجام از بند مصدومیت آزاد شده و ممکن است بتواند بازی کند، اما لوکاس کلوسترمان اوضاع مساعدی ندارد. ترکیب انگلیس تقریبا مشخص است؛ مگر آنکه ماونت شرایط بازی را پیدا کند و به ترکیب برگردد یا به‌جای فودن یکی از میان ساکا و گریلیش در بال راست به بازی گرفته شود.
    ترکیب احتمالی انگلیس(3-4-3): پیکفورد، مگوایر، استونز، کایل واکر، تریپیه، جیمز، فلیپس، دکلان رایس، استرلینگ، فیل فودن و هری کین.
     ترکیب احتمالی آلمان(1-2-4-3): نویر، گینتر، هوملس، رودیگر، کیمیش، گوزنس، گوندوگان، تونی کروس، توماس مولر، کای هاورتس و گنبری.
* دانکرک یکی از معروف ترین نبردهای بین متحدین و متفقین و قسمتی از جنگ جهانی دوم در جبهه غربی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :