• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 تیر 1400
کد مطلب : 134445
+
-

درگیری خونین در پاورلیفتینگ

اعضای تیم پاورلیفتینگ کرمانشاه، هم‌تیمی‌شان را روی چمن ورزشگاه آزادی کتک زدند و بینی‌اش را شکستند؛ این ورزشکار از عوامل تیم شکایت می‌کند

دیپورت از فرودگاه گرجستان، سیلی به داور و درگیری خونین روی چمن‌های سبز آزادی؛ همه اینها اتفاقاتی است که در سه‌چهار روز اخیر در رشته پاورلیفتینگ افتاده. تیمی که برای حضور در تورنمنت بین‌المللی به گرجستان رفته بود، به‌دلیل رعایت‌نکردن‌ پروتکل‌های بهداشتی و بعد از 10ساعت معطلی اجازه ورود به این کشور را پیدا نکرد. روز یکشنبه در لیگ پاورلیفتینگ سرپرست تیم هیأت کرمانشاه، به صورت داور سیلی زد. یک روز بعد از این اتفاق هم اعضای تیم کرمانشاه با هم‌تیمی‌شان درگیر شدند و بینی‌اش را شکستند. این اتفاقات چند سؤال را مطرح کرده؛ چرا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام امنیت مسابقات را فراهم نکرده است؟

  یک تیم جنجال‌ساز
2 جنجال اخیر پاورلیفتینگ را تیم کرمانشاه به‌پا کرد. روز اول دور برگشت لیگ، سرپرست تیم هیأت کرمانشاه که از قضاوت داوران راضی نبود، به سمت آنها حمله کرد و به‌صورت یکی از آنها سیلی زد. این درگیری با مداخله حراست و سایر حاضرین در سالن ختم به خیر شد؛ هرچند داوران در تماس با پلیس110 علیه هادی رستمی، سرپرست تیم کرمانشاه شکایتی را تنظیم کردند و کمیته انضباطی هم موقتا او را از حضور در سالن مسابقات محروم کرد.
درگیری دوم بیرون از سالن مسابقات افتاد. طبق داستانی که سعید کاکولکی، ورزشکار اصفهانی تیم کرمانشاه برای ایسنا تعریف کرده است، مسبب این درگیری کرونا بوده. کاکولکی قبل از شروع مسابقات به مسئولان تیم اعلام کرد که پدر و مادرش کرونا دارند و نمی‌تواند به تهران بیاید اما: «گفتند بیا و در دسته ۸۳کیلوگرم وزنه بزن. چند ساعت بعد گفتند چون تمرکز نداری صلاح نیست وزنه بزنی اما هر طور شده به تهران بیا تا در مراسم اهدای مدال و حکم شرکت کنی.» کاکولکی به تهران آمد اما هم‌تیمی‌هایش و مسئولان تیم او را تحویل نگرفتند: «به تهران که رسیدم، گفتند چرا آمدی؟ تست PCR ندادی و نمی‌توانی به هتل بیایی و صبح هم نمی‌توانی وارد سالن مسابقات بشوی. من هم شب مجبور شدم به محل اسکان تیم بابلسر بروم.» روز مسابقه هم کرمانشاهی‌ها برخورد خوبی با کاکولکی نداشتند. بعد از سوم‌شدن تیم، کسی از او دعوت نکرده بود روی سکو برود. اعضای تیم روی چمن‌ها در حال خوردن ناهار بودند که با کاکولکی درگیر شدند. به‌نظر می‌رسد اعتراض اصلی او به پاداش است: «آنها حتی برای من ناهار هم نگرفته بودند. به آنها گفتم در دور رفت لیگ در بابلسر با همه وجود برایتان وزنه زدم و امتیازات خوبی هم گرفتم اما شما با من خیلی بد تا کردید. به همه اعضای تیم پول و پاداش دادید اما به من فقط یک میلیون تومان دادید.» کاکولکی مدعی است بعد از این حرف‌ها 15نفر از اعضای تیم به او حمله کردند: «سرمربی تیم به زبان محلی به من فحاشی کرد و به سمتم حمله‌ور شد و بعد چهارده پانزده نفر از اعضای تیم به من حمله کردند؛ چانه‌ام پاره شد و بینی‌ام شکست. بعضی از داوران با دیدن این صحنه سمتمان آمدند و من را سوار ماشینم کردند. از ترس اینکه بلایی سرم نیاید، به سمت اصفهان حرکت کردم.»
محمود عزیزی، ناظر کمیته انضباطی فدراسیون در لیگ، حرف‌های کاکولکی را تأیید کرد ولی گفت: «اتفاق بیرون از سالن مسابقات افتاده و طبق قانون نمی‌توانیم ورود کنیم اما اگر این ورزشکار رسما شکایت کند، پیگیری و با متخلفان برخورد می‌کنیم.» کاکولکی به ایسنا گفته است که از عوامل تیم شکایت و موضوع را قانونی پیگیری می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید