• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13435
+
-

حسینی مکارم، سرپرست شهرداری تهران:

‌خط6 مترو‌تهران تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

مترو
‌خط6 مترو‌تهران تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

تابستان امسال برای متروی تهران گرم‌ترین فصل سال خواهد بود و 2خط جدید به چرخه خدمت‌رسانی شهری اضافه می‌شوند. این خبری بود که در بازدید دوشنبه‌صبح، سرپرست شهرداری تهران اعلام کرد.

به گزارش شهر نوشت، سمیع‌الله حسینی‌مکارم در جریان این بازدید ضمن تأکید بر فعالیت بدون وقفه پیمانکاران در قطعات چهارگانه جهت تکمیل هرچه سریع‌تر خط6 مترو در سال‌جاری، دستورات لازم را برای تأمین منابع مالی خط6 و تملک زمین‌های مورد نیاز جهت احداث ایستگاه‌های خروجی صادر کرد.

خط6 متروی تهران با طول 38کیلومتر، یکی از خطوط مهم شبکه ریلی پایتخت به شمار می‌رود که از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا منتهی‌الیه شمال غرب تهران امتداد پیدا می‌کند. هم‌اکنون عملیات احداث این خط در 3قطعه اصلی به طول 32کیلومتر و یک قطعه توسعه‌ای به طول 6کیلومتر تا حرم در حال انجام است که براساس آخرین گزارش‌ها پیشرفت ساختمانی در قطعات شمالی، میانی و جنوبی به بیش از 90درصد و پیشرفت فیزیکی ایستگاه‌ها نیز به 87درصد رسیده است. با تکمیل خط6 مترو تا حدود یک میلیون نفر به ظرفیت مترو افزوده خواهد شد. حسینی‌مکارم درباره اقدامات صورت گرفته برای تأمین منابع مالی مترو اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال منابع مالی مورد نیاز برای خط6 مترو و به‌ویژه منابع مورد نیاز برای تکمیل فاز یک این خط تأمین خواهد شد. در فاز یک خط6 مترو 4 ایستگاه در حدفاصل دولت‌آباد تا میدان امام حسین تا پایان شهریور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در این میان 2 ایستگاه تبادلی وجود دارد. به‌خصوص ایستگاه امیرکبیر به‌دلیل دسترسی مسافران به بازار تهران یکی از ایستگاه‌های اساسی ما به‌شمار می‌رود که در فاز نخست مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. خط7 مترو نیز از خطوط بسیار مهمی است که جنوب شرق تهران را به شمال غرب متصل می‌کند؛ در آخرین اقدام نیز با تمهیدات اندیشیده شده، امید است تحرکی در آن ایجاد و تا آخر‌ماه بخشی از این خط راه‌اندازی شود. به‌گفته مکارم براساس گزارش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک سایر بخش‌های خط7 که پیش از این به‌دلیل ایمن‌سازی‌ تعطیل شده بود نیز با تجهیزات کامل، سیگنالینگ و تهویه تا مردادماه سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست شهرداری تهران همچنین به فروش اوراق مشارکت برای تأمین منابع مالی مورد نیاز خطوط در حال ساخت مترو اشاره و عنوان کرد: اقدامات مربوط به فروش 700میلیارد تومان اوراق مشارکت انجام و این اوراق منتشر شده است؛ علاوه بر این با شرکت تأمین سرمایه نیز قرارداد بسته شده و تبادل نظر صورت گرفته است. از این‌رو تا حدود یک‌ماه دیگر این فعالیت‌ها بسامان می‌رسد و منابع آن به مترو تزریق خواهد شد. مقدمات لازم برای انتشار هزار و 300میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز تا پایان خردادماه فراهم می‌شود تا در مجموع 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده و در اختیار مترو قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید