• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134181
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4xnVn
+
-

9 نفر برای کن

هیأت داوران جشنواره کن2021 معرفی شدند

آرش نهاوندی- روزنامه‌نگار

جشنواره بین‌المللی فیلم کن، 5زن و 4مرد را به‌عنوان اعضای هیأت داوران بخش رقابتی این جشنواره در سال2021 برگزید. به‌گزارش هالیوود ریپورتر، «مگی گیلنهال»، «ملانی لوران»، «سونگ کانگ - هو» و «طاهر رحیم»، بازیگران و «ماتی دیوپ»، «چسیکا هاسنر» و «کلبر مدونچا فیلهو»، کارگردانان، عضو هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره کن هستند. «مالن فارمر» خواننده نیز به «اسپایک لی» رئیس هیأت داوران کن در بررسی و داوری 24فیلم بخش رقابتی این جشنواره خواهد پیوست.
 اعضای هیأت داوران جشنواره کن روز 17ژوئیه(26تیر) نام فیلم برنده نخل طلای کن را اعلام خواهند کرد. ترکیب هیأت داوران جشنواره کن در سال2021 بسیار متنوع است. اعضای هیأت داوران در این دوره از 7 کشور برگزیده شده‌اند.
 البته اگر بخواهیم ملیتی برای اسپایک لی درنظر بگیریم باید بگوییم او جزو جمهوری خلق بروکلین (یکی از مناطق شهر نیویورک) است. ماتی دیوپ، چسیکا هاسنر و کلبر مدونچا فیلهو، هر سه در سال2019 با فیلم‌های خود در جشنواره کن حضور داشتند. ماتی دیوپ، در دوره گذشته جشنواره کن، با «آتلانتیک»، نخستین فیلمش، در بخش جایزه بزرگ هیأت داوران حضور یافت. اما در نهایت کلبر مدونچا فیلهو، توانست با فیلم نئو وسترن «باکورو» جایزه بزرگ هیأت داوران را از آن خود کند. «امیلی بیچام» بازیگر فیلم علمی - تخیلی«جوی کوچک»، به کارگردانی جسیکا هاسنر نیز توانسته بود جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال گذشته را از آن خود کند. در سال2019  و آخرین دوره برگزاری حضوری جشنواره کن، «انگل» به کارگردانی«بونگ جون هو» و با بازی «سونگ کانگ - هو» سوپراستار اهل کره‌جنوبی، جایزه نخل طلای بهترین فیلم را به‌خود اختصاص داده و سونگ کانگ - هو بازیگر آسیایی عضو هیأت داوران کن است. ملانی لوران و طاهر رحیم نیز بازیگرانی هستند که فیلم‌هایشان به‌طور معمول در جشنواره کن نمایش داده می‌شود. «روزهای افتخار»(2006) و «حرامزاده‌های لعنتی»(2009) با بازی ملانی لوران پیش‌تر در جشنواره کن نمایش داده شده. طاهر رحیم نیز در فیلم‌های «پیامبر» که در سال2009 برنده جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره کن شد و فیلم «گذشته» که در سال2013 در بخش رقابتی این جشنواره نامزد دریافت نخل طلا بود، بازی کرده بود. مالن فارمر اهل کبک نیز به‌ندرت در فیلم‌ها بازی می‌کند. او در پاره‌ای از مواقع نیز دوبله برخی از شخصیت‌های فیلم‌های فرانسوی را برعهده داشته.
فارمر اما بیشتر شهرتش را مدیون خواندن و ضبط 21تک‌آهنگی است که در صدر بسیاری از جداول موسیقی در فرانسه قرار گرفته‌اند. تا‌کنون 30میلیون نسخه از آهنگ‌های ضبط‌شده فارمر نیز در فرانسه فروخته شده‌اند. اسپایک لی هم شناخته‌شده‌ترین فرد این گروه است. اسپایک لی ازجمله کارگردانانی است که تعدادی از فیلم‌هایش برای نخستین‌بار در کن اکران شده‌اند، که می‌توان به «کار درست را بکن»‌ و «بلک کلنزمن»‌ اشاره کرد. اسپایک لی با «بلک کلنزمن» برنده جایزه بزرگ هیأت داوران جشنواره کن شده‌اند. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید