• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 تیر 1400
کد مطلب : 133901
+
-

شب غیرمنتظره‌ها

استقلال در شبی پدیده را برد که 4 اتفاق، سورپرایزمان کرد

شب غیرمنتظره‌ها


بهروز رسایلی| در بازگشت از تعطیلات طولانی‌مدت لیگی، استقلال یک برد خوش‌موقع مقابل پدیده به‌دست آورد. آبی‌ها البته خوش‌اقبال بودند که در دقایق پایانی حملات هیجانی میهمان به جای تور، تیر دروازه را به لرزه درآورد. به هر حال اما این برد از چند جهت با ارزش بود؛ هم فاصله با صدر را کم و آبرومندانه کرد، هم با این همه غایب و بازیکن ناآماده، باعث ذخیره 3 امتیاز ارزشمند شد و هم وسط طغیان استقلالی‌ها علیه هم، راهی برای صلح گشود. دوشنبه‌شب 4 اتفاق غافلگیرمان کرد.

  اول؛ سوپر آرمان
گل اول آرمان رمضانی برای استقلال در ثانیه‌های پایانی بازی با نفت آبادان به ثمر رسید و بسیار مورد توجه قرار گرفت. آن گل البته مهم بود، اما استثنایی نبود. بیشتر ارزش گل آبادان مربوط به پیگیری توپ تا آخرین ثانیه از سوی رمضانی می‌شد، اما حکایت دومین گل او در لباس آبی فرق داشت. رمضانی در حالی با یک شوت پای چپ استثنایی دروازه پدیده را گشود و گره بازی را باز کرد که زدن چنین گلی از بازیکنان معمولی ساخته نیست. او با اعتمادبه‌نفس کافی، هوشمندانه و دقیق هدف را شناخت و شلیک کرد. بین این دو گل، رمضانی یک‌بار هم در مسابقه دوستانه با پیکان موفق به گلزنی شده بود تا نشان بدهد موتورش تازه روشن شده است. می‌دانستیم که او در تعقیب صحنه‌ها، ساباندن و بازی بدون توپ مهارت دارد، اما رمضانی حالا شمه‌های جدیدی از فوتبالش را نشان می‌دهد. او از پدیده‌های جالب این روزهای لیگ برتر ماست.

    دوم؛ سیو حسینی
چند‌ماه پیش همه فکر می‌کردند کار حسین حسینی در استقلال تمام است و او باید ول کند و برود. حتی زمانی که شایعه شد تراکتور خواهان گلر استقلال است، شخص محمدرضا زنوزی موضوع را تکذیب کرد. حالا اما حسینی بی‌سروصدا جای خودش را در ترکیب اصلی پس گرفته است. در روزهایی که رشید مظاهری درگیر دعوا با مربی دروازه‌بان‌های پیشین استقلال است یا به‌خاطر مطالباتش با باشگاه قهر کرده، حسینی برای چندمین بازی پیاپی فیکس شد و این بار یک سیو حیاتی هم داشت. او روی شوت سنگین امین قاسمی‌نژاد در دقایق پایانی بازی، بهترین واکنش ممکن را نشان داد و توپ را با کمک تیر دروازه بیرون کشید. به ثمر رسیدن آن گل و توقف استقلال در این شرایط بحرانی فعلی، شاید خیلی چیزها را عوض می‌کرد.

   سوم؛ وریا غفوری
مدت‌هاست که نمایش‌های درخشان وریا غفوری را از یاد برده‌ایم. معدل کیفی او در لیگ بیستم رضایتبخش نبوده است. زمانی اگر کاپیتان استقلال به یک بازی این تیم نمی‌رسید، کلی نگرانی و استرس و موج خبری و تحلیلی راه می‌افتاد. حالا اما غفوری گاهی مسابقات را از روی نیمکت شروع می‌کند و گاهی مثل بازی با پدیده بین 2 نیمه تعویض می‌شود. خروج از زمین در دقیقه 45برای یکی از اسمی‌ترین بازیکنان استقلال اتفاق خوبی نیست؛ مخصوصا که بعدا معلوم شود این تعویض موفقیت‌آمیز هم بوده است! وریا باید خیلی بهتر از اینها باشد.

   چهارم؛ قطع برق آزادی
قطعی برق استادیوم آزادی البته اتفاق جدیدی نبود، اما قرار نیست هر چیزی که تکراری شد، قبح آن از بین برود. جواد خیابانی در جریان گزارش بازی ایران و هنگ‌کنگ در انتخابی جام‌جهانی، از ورزشگاه المحرق ایراد می‌گرفت و می‌گفت نیم‌قرن از زمان ساخت آن گذشته است. اتفاقا از زمان احداث ورزشگاه آزادی هم نیم‌قرن گذشته، اما لااقل ما در بحرین ندیدیم برق استادیوم قطع شود. رک و پوست‌کنده با این شرایط به ما میزبانی نمی‌دهند که نمی‌دهند که نمی‌دهند. نیاز به اصلاحات ساختاری اساسی وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید