• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 2 تیر 1400
کد مطلب : 133889
+
-

لطف بلژیک در حق همه

بلژیکی‌ها با برد مقابل فنلاند به تیم‌های دانمارک، سوئیس، پرتغال و چند تیم دیگر راه دادند

لطف بلژیک در حق همه

تیم ملی دانماک برای دومین بار در یورو خاطره‌سازی و تاریخ‌سازی کرد (بعد از قهرمانی سال1992به‌عنوان میهمان ناخوانده رقابت‌های جام ملت‌ها). بعدها مردم این کشور از دوشنبه‌شب یاد می‌کنند و می‌گویند یادش به‌خیر، هیچ امتیازی نداشتیم اما در بازی آخر موفق شدیم روسیه را 4بر یک ببریم و صعود کنیم. دانمارکی‌ها از شوک ناشی از ایست قلبی اریکسن در اواخر نیمه اول بازی اول‌شان مقابل فنلاند، 2‌دیدار پیاپی را به ناحق باختند اما در بازی آخر انگار به‌جای کفش فوتبال با قلم و کاغذ به زمین آمده بودند تا فصلی تازه از تاریخ را به نگارش درآورند. لطف بزرگ را بلژیکی‌ها در حق این تیم کردند که با وجود بی‌نیازی از کسب امتیاز در دیدار پایانی مقابل فنلاند، جوانمردانه بازی کردند و 3 گل به این تیم سختکوش زدند که یکی‌شان با بدشانسی آفساید شد. حالا دانمارک پایین‌تر از بلژیک به‌عنوان تیم دوم صعودش را قطعی کرده و فنلاند هم با 3‌امتیاز و تفاضل گل منفی 2چاره‌ای جز صبر برای تماشای نتایج تیم‌های سوم سایر گروه‌ها ندارد.

   رکوردهای دانمارک
دانمارک نخستین تیمی بود که در ادوار یورو و جام ملت‌ها با وجود 2 باخت در 2‌دیدار اولیه، سرانجام موفق به صعود از گروه شد. این اولین‌بار از جام‌جهانی 98به این‌سو بود که دانمارکی‌ها در یک تورنمنت بزرگ 4گل یا بیشتر می‌زدند.

   بلژیک سخاوتمند
بلژیک جدا از لطفی که به دانمارک کرد، دست به کاری زد تا پرتغال هم حتی درصورت باخت خفیف به فرانسه به‌عنوان تیم سوم گروه آخر به دور بعدی صعود کند. برد بلژیک حتی سوئیس را هم به‌عنوان تیم سوم گروه اول به دور حذفی فرستاد، چون این تیم 4‌امتیازی است و دست‌کم 2 گروه دیگر تیم‌های سوم‌شان 3‌امتیازی هستند و طبق قانون 4 تیم از تیم‌های سوم گروه‌های 6گانه به مرحله یک‌هشتم می‌روند که سوئیس قطعا یکی از آنها خواهد بود. با برد بلژیک حتی تیم‌های چک و انگلیس هم که دیشب با هم بازی داشتند، با هر نتیجه‌ای در بازی دیشب‌شان صعودشان به دور بعدی قطعی شد.

   بازی‌های شنبه
با نتایج رقم خورده در بازی‌های دوشنبه، تکلیف 2‌دیدار از 8‌دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2020مشخص شد. به این ترتیب ولز از ساعت 20:30شنبه در آمستردام با دانمارک بازی می‌کند و ایتالیا هم از ساعت 23:30در لندن به مصاف اتریش می‌رود.

   بهترین صعود و بدترین سقوط
بلژیک پس از تیم‌های ایتالیا و هلند، سومین تیمی بود که با کسب 3‌پیروزی متوالی و کسب امتیازات کامل راهی مرحله حذفی شد. مقدونیه هم پس از ترکیه به دومین تیمی تبدیل شد که این رقابت‌ها را بدون حتی کسب یک‌امتیاز ترک می‌کند.

   ششمین گل به‌خودی
هرادسکی، دروازه‌بان فنلاند ششمین بازیکنی بود که در یوروی امسال موفق به گلزنی به تیم خودی شد. پیش از او دمیرال (ترکیه مقابل ایتالیا)، شزنی (لهستان مقابل اسلواکی)، هوملس (آلمان مقابل فرانسه)، روبن دیاز و گریرو (پرتغال مقابل آلمان) گل به‌خودی زده بودند که تا همین‌جای کار هم 2 برابر همه گل به‌خودی‌های دوره قبلی در سال 2016است.

   خداحافظی پاندف
گوران پاندف، مهاجم سرشناس تیم ملی مقدونیه هم در اواخر بازی با هلند از تیم ملی و احتمالا از فوتبال خداحافظی کرد. او در میان استقبال تماشاگران هلندی و مقدونیه‌ای حاضر در ورزشگاه یوهان کرویف آره‌نا و تونلی که بازیکنان هلند برایش درست کرده بودند از زمین بیرون رفت. او که نخستین‌بار سال ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی این کشور را پوشیده بود، ظرف 20‌سال 122بازی برای این پیراهن انجام داد و 38گل ملی زد که در هر دو مورد رکورددار است. ایگور آنجلوفسکی، سرمربی این تیم هم اعلام کرد که دیگر هدایت مقدونیه شمالی را برعهده نخواهد داشت.

   ناپرهیزی آزار
یک رکورد دیگر هم در رقابت‌های این شب ثبت شد. ادن آزار برای نخستین‌بار از نوامبر 2019و پس از تقریبا 19‌ماه در یک بازی به‌طور کامل حضور داشت. او از دیدار رئال مادرید و رئال سوسیداد (نوامبر 2019) به‌دلیل مصدومیت و ناآمادگی هرگز 90‌دقیقه کامل در دیدارهای ملی و باشگاهی بازی نکرده بود. البته آزار نیمه اول هم کمی احساس ناراحتی کرد و برخی تصور کردند مثل دمبله دوباره مصدوم شده اما تا پایان به بازی ادامه داد.

   تغییر میزبان فینال
یک خبر هم از فینال یورو که قرار است در ومبلی 66هزار نفری و احتمالا با حضور 40هزار نفر برگزار شود. در بریتانیا که وحشت از بروز موج سوم کرونا ویروس وجود دارد، تعداد مبتلایان به کووید- 19طی یک هفته گذشته به 68449مورد افزایش پیدا کرده است. ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا که تیمش را شانس اصلی صعود به فینال و حضور در این ورزشگاه می‌داند از الان در تلاش است تا میزبانی را از انگلیسی‌ها بگیرد. البته براساس برنامه نیمه‌نهایی هم در ومبلی خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید