• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 1 تیر 1400
کد مطلب : 133803
+
-

چند رکورد جابه‌جا شد

صعود ولز و ایتالیا و چشم‌انتظاری سوئیس به نتایج سایر گروه‌ها

چند رکورد جابه‌جا شد

با برگزاری بازی‌های گروه اول در دور سوم یورو 2020، تکلیف 3‌تیم از 24‌تیم این رقابت‌ها مشخص شد. ایتالیا با برد به‌عنوان تیم اول راهی نخستین مرحله حذفی شد، ولز با وجود باخت دوم شد و صعود کرد و ترکیه هم خداحافظی زودهنگام با این رقابت‌ها داشت. در این میان سوئیس هم با پیروزی دور گروهی را به پایان رساند تا به جدول تیم‌های سوم برود و منتظر سایر نتایج یورو در دور گروهی باشد.

    ولز برای دومین‌بار پیاپی از مرحله گروهی یورو صعود کرد، آن‌هم در جمع تیم‌هایی مثل ایتالیا که مدعی قهرمانی است و ترکیه و سوئیس که با امید زیادی پا به این رقابت‌ها گذاشته بودند. ترکیه با شنول‌گونش همه افتخارات قبلی این مربی با تیم ملی و رتبه سومی جام جهانی2002را شست و برد. آنها تنها یک‌بار در 3 بازی و در شکست 3بر یک به سوئیس توسط قهوه‌چی به گل رسیدند و در سایر بازی‌ها تیمی دست‌وپابسته‌ و کم‌خطر بودند. حتی نزدیک بود در بازی قبلی به‌جای 2 هیچ، با اختلاف بیشتری به ولز ببازند. ولز با گرت بیل و رمزی به تیم دوم ایتالیا یک بر صفر باخت اما خوب بازی کرد.
    شکیری 2 گل از 3 گل سوئیس را به ترکیه زد اما مرد اول این میدان استیون زوبر بود که نامش را در تاریخ این رقابت‌ها جاودانه کرد. حالا او در کنار میشل لادروپ که در جام ملت‌های سال1984در بازی با یوگسلاوی برای هم‌تیمی‌هایش در دانمارک 3 پاس‌گل ساخت و روی کاستای پرتغالی که در یورو2000سه گل در بازی با انگلیس ساخت، سومین بازیکنی است که 3 پاس‌گل در یک مسابقه یورو یا جام ملت‌ها می‌دهد.
    شکیری هم جایی بین رکوردداران برای خودش دست‌وپا کرد. او در 2‌یوروی پیاپی و 2‌جام‌جهانی آخر موفق به گلزنی شده است. تنها کریستیانو رونالدو، لوکاکو و پریشیچ رکورد مشابهی در اختیار دارند. بازیکن لیورپول با 7‌گل، بهترین گلزن سوئیس در تاریخ تورنمنت‌های مهم یعنی جام جهانی و یورو بوده است.
    ایتالیا با روبرتو مانچینی علاوه بر اینکه در سومین بازی مرحله گروهی و یازدهمین بازی پشت‌سرهم گلی دریافت نکرد و دروازه‌اش را بیش از هزار دقیقه بسته نگاه داشت، به رکورد 30مسابقه پیاپی بدون باخت (25برد و 5تساوی) هم رسید. این دومین باری است که ایتالیایی‌ها این رکورد را به‌دست می‌آورند؛ دفعه قبلی بین سال‌های1935تا 1939چنین رکوردی داشتند. آخرین باخت ایتالیا با این سرمربی حدود 3 سال پیش بود که یک بر صفر به پرتغال باختند.
    ایتالیا معمولا در مسابقه‌ای که گل بزند، نمی‌بازد. آخرین باری که گل زدند و باختند به سال2013و جام کنفدراسیون‌ها مقابل برزیل برمی‌گردد.
   این چهارمین باری است که ایتالیا با 3‌برد در مرحله گروهی جام جهانی یا یورو به دور حذفی صعود می‌کند؛ جام جهانی 1978، جام جهانی 1990، یورو 2000و یوروی امسال.
   بد نیست بدانید 2‌برد 3‌گله ایتالیا در 2 دیدار اول این تورنمنت در حالی جلوی ترکیه و سوئیس به‌دست آمد که آنها هرگز در ادوار گذشته در یک دیدار موفق به زدن 3‌گل نشده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید