• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 تیر 1400
کد مطلب : 133790
+
-

گل‌زن/ ما هیچ، ما نگاه

الهام محمودی -  روزنامه‌نگار

تیم جوانان ایران در پایان مسابقات آسیای‌مرکزی موسوم به کافا، به مقام نایب‌قهرمانی رسید. ایران تیم خوب و یکدستی بود که پس از 2 سال دوری از میادین و با یک‌ماه اردوی دوستانه نمایش شگفت‌انگیزی از خود به جای گذاشت. این مسابقات اتفاق خوب دیگری هم داشت؛ ما هم بالاخره توانستیم بازی زنان ایرانی را در تلویزیون تماشا کنیم؛ البته تلویزیون ملی نه، تلویزیون تاجیکستان. شبکه فوتبال ۴ تاجیکستان همه بازی‌های این تورنمنت را نشان داد تا ما هم شانس تماشای فوتبال زنان ایرانی در قاب جادویی را داشته باشیم و لذت ببریم. سال‌هاست که حسرت تماشای بازی زنان بر دل طرفداران فوتبال زنان به جای مانده و نمی‌دانیم چه زمانی آنها به این خواسته‌شان می‌رسند.

دوران طلایی
روزهای اولی که شهره موسوی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال شد، گفت کاری می‌کنم ماندگار. ما که به شنیدن حرف‌های قشنگ عادت داشتیم؛ حرف‌هایی که عملی نمی‌شد، وعده‌های موسوی را جدی نگرفتیم اما حالا در آستانه چهارمین‌ماه مدیریتش می‌شود به او نمره قبولی داد. راه‌اندازی تیم‌های زنان در رده‌های مختلف، پرداخت پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال پس از 3 سال، انجام مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی و آوردن جی‌پی‌اس برای بازیکنان تیم کارهایی است که در این مدت انجام شده و زنان را به آینده امیدوار کرده است. تیم ملی زنان پیش از این حتی مشکل لباس داشت اما حالا یک شرکت لباس زنان و مردان را تولید می‌کند.

به کدام ساز؟ 
پس از 2 بازی تدارکاتی تیم ملی زنان ایران که مقابل بلاروس و ازبکستان انجام شد و با شکست ایران همراه بود، سرمربی و کادر فنی سیبل انتقادات شدند. مریم ایراندوست، سرمربی تیم پیش از اعزام گفته بود وضعیت خوب نیست و منتظر نتیجه نباشید اما بعد از 2 بازی هم ایراد فنی از او گرفتند و هم متهمش کردند که در انتخاب بازیکنان روابط دوستانه ملاک اصلی بوده است. ایراندوست در اردوی جدید بازیکنان جدیدی را دعوت کرده. این بار هم از او انتقاد شده که چرا بازیکنانی که در حد لیگ 2 هم نیستند به اردو دعوت شده‌اند. اینها همه داشته‌های فوتبال زنان است، منتقدان بگویند بیچاره سرمربی چه کار کند که آنها راضی شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید