• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 1 تیر 1400
کد مطلب : 133789
+
-

امیدوارم بوکس در المپیک شگفتی‌ساز شود

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس از شرایط خوب تیم قبل از المپیک می‌گوید

امیدوارم بوکس در المپیک شگفتی‌ساز شود

محسن محمود  صفری - خبرنگار

علیرضا استکی در حالی سرمربی تیم ملی بوکس شد که کمتر کسی تصور می‌کرد بوکس ایران در المپیک نماینده‌ای داشته باشد. ناکامی‌‌های سریالی بوکس از المپیک‌2016 ریو کلید خورد؛ ایران با تک‌سهمیه احسان روزبهانی که از بوکس نیمه‌حرفه‌ای به‌دست آمده بود، به ریو رفت. نتایج ضعیف بازی‌های آسیایی جاکارتا که تیم دست‌خالی به کشور بازگشت و پس از آن نتایج ضعیف قهرمانی آسیا سبب شد تا رئیس فدراسیون استکی را که مربی امیرعلی‌اکبری در MMA بود، سرمربی تیم ملی معرفی کند. بوکس برای بازی‌های المپیک توکیو 2سهمیه گرفته و قبل از المپیک 4‌مدال در مسابقات قهرمانی آسیا به‌دست آورده است. با استکی درباره شرایط خودش و مشتزن‌های تیم ملی قبل از اعزام به المپیک صحبت کرده‌ایم.

  گرفتن 4مدال در مسابقات آسیایی قبل از المپیک توقع‌ها را بالا برد. بوکسورها می‌توانند در المپیک تاریخ‌ساز شوند؟
اگر به شاگردانم ایمان نداشتم، در تیم نمی‌ماندم. بچه‌های ما هیچ‌چیزی کم ندارند و مطمئنم اگر روز مسابقه‌ خودشان باشند، کارهای بزرگی از آنها برمی‌آید. آنها در المپیک داشته‌هایشان را داخل رینگ بگذارند، برای من کافی است. دوست دارم اگر هم باختند وقتی از رینگ پایین می‌آیند، حسرت نخوریم. البته قرعه و داوری هم خیلی مهم است. مثلا مهم است که دور اول به قهرمان جهان و المپیک نخورند. دور اول مبارزه راحت‌تر داشته باشند و با شرایط مسابقه آشنا شوند و دورهای بعد با حریف قدر مسابقه بدهند، بهتر است. ما می‌رویم بجنگیم، جنگ هم برد دارد و هم باخت ولی کم نمی‌گذاریم.

 کسب 2سهمیه المپیک بعد از ناکامی‌های قبلی بوکس خوب بود. انتظارتان بیشتر بود یا کمتر؟
مسابقات کسب سهمیه در فرانسه به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد و این موضوع خیلی به ما ضرر زد. اگر آن مسابقات برگزار می‌شد، می‌توانستیم 5سهمیه هم بگیریم که قسمت نبود. بعد از آن هم رایزنی‌ها جواب نداد و سهمیه‌ای به ما تعلق نگرفت. مسابقات قهرمانی آسیا هم سطحش خیلی بالا بود. همه تیم‌ها با نفرات اصلی آمده بودند تا قبل المپیک محک بخورند که کسب 4مدال برای بوکس ایران اتفاق خوبی بود.

  قبول دارید که خیلی‌ها منتظر بودند تیم نتیجه نگیرد و سرمربی تیم ملی تغییر کند؟ 
قبول دارم ولی من با خدا معامله کرده‌ام و فقط خدا باید پرونده علی استکی را ببندد. با اعتقادی که دارم، تمام سعی‌ام را برای موفقیت تیم می‌کنم. بعد از المپیک قصد داشتم از تیم ملی جدا شوم و برگردم به همان کار خودم که آموزش بوکس حرفه‌ای و کار با ورزشکاران MMA است. ولی فدراسیون خواست تا پایان بازی‌های آسیایی قراردادم را تمدید کنم. من اصرار ندارم به هر قیمتی بمانم. فقط برای کمک، آبرویم را وسط گذاشته‌ام، این وسط یکسری شیطنت می‌کنند که اصلا مهم نیست.

  در بعضی از رشته‌ها انتقاد می‌کنند که قبل از المپیک خیلی به ورزشکاران توجه نمی‌شود یا خواسته‌های مربیان مثل برگزاری اردوها اجابت نمی‌شود. شرایط بوکس چطور است؟ 
با تغییر دولت خیلی‌ها دنبال این هستند که با انتقاد‌کردن جایزه بگیرند و برای همین حرف‌های هیجانی می‌زنند. همه، من را می‌شناسند و اعتقادات و گرایشم را می‌دانند ولی باید خدا را درنظر گرفت. در این مدت کمیته ملی المپیک و آقای علی‌نژاد در وزارت ورزش سعی کردند تا ما شرایط خوبی را پیش از اعزام به المپیک داشته باشیم. امیدوارم دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی در المپیک شگفتی‌ساز باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید