• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 22 خرداد 1400
کد مطلب : 132884
+
-

۲ ایستگاه جدید به متروی تهران افزوده می‌شود


ایستگاه‌های متروی شهرک آزمایش در خط۶ و باقرخان در خط۷ این هفته به‌طور همزمان و با دستور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس رسما افتتاح خواهند شد. 
به گزارش همشهری، با بهره‌برداری از این 2ایستگاه، شمار ایستگاه‌های تکمیل‌شده در دوره کنونی مدیریت شهری به عدد۳۰ و در مجموع تعداد ایستگاه‌های شبکه خطوط متروی پایتخت به ۱۴۱ خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت مترو با اعلام این خبر گفت: بعد از افتتاح ایستگاه مرزداران در اردیبهشت امسال، حالا نوبت به بهره‌برداری از ایستگاه شهرک آزمایش رسیده تا به این ترتیب محدوده میانی خط6 مترو تکمیل شود و عملکردی یکپارچه و پیوسته پیدا کند.
به‌گفته علی امام، ایستگاه شهرک آزمایش به‌عنوان عمیق‌ترین ایستگاه خط6، در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه2 و همجوار با بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله نوری و جلال آل‌احمد واقع شده است.
 با افتتاح ایستگاه شهرک آزمایش، شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش با استفاده از شبکه حمل‌ونقل ریلی زیرزمینی، به محدوده مرکز و جنوب شهر مانند بازار تهران دسترسی پیدا خواهند کرد.
ایستگاه دیگری که این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، ایستگاه باقرخان در خط۷ است. این ایستگاه به جهت مجاورت با بیمارستان امام‌خمینی(ره) با نکوداشت جانفشانی‌های شهدای سلامت (دوران شیوع بیماری کرونا) افتتاح خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید