• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131078
+
-

درباره گران ترین و معروف ترین طلاق‌های دنیا چه می‌دانید؟

جدایی به رنگ پول


یکی از بحث‌هایی که جدایی بیل و ملیندا گیتس به راه انداخت، موضوع گران‌ترین طلاق‌های دنیا بوده است. ظاهرا غربی‌ها قواعد و قوانینی دارند که از ثروتی که بعد از ازدواج به زوج یا زوجین اضافه می‌شود، بخشی از آن را خانم‌ها می‌توانند از نظر قانونی تصاحب کنند. حالا هر قانونی که دارند، برخی از طلاق‌ها به واسطه خرج بالایی که روی دست زوج گذاشته، به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. با هم نیم‌نگاهی کوچک به برخی از آنها می‌اندازیم.

39میلیارد دلار
جف بزوس و مک کنزی اسکات

آمازون را یکی از شرکت‌هایی می‌دانند که قرار بود نخستین شرکت هزار میلیارد دلاری دنیا لقب بگیرد. هرچند که اپل توانست سریع‌تر به این افتخار برسد. با این حال جف‌بزوس برای شیفتگان کارآفرینی، همیشه جزو بهترین‌ها بوده است. تا اینکه در جولای 2019ناچار شد بعد از دو و نیم دهه زندگی مشترک با همسرش، جدا شود. این جدایی را گران ترین و پرهزینه‌ترین جدایی دانسته‌اند؛ چرا که جف ناچار شد 36میلیارد دلار از ثروتش را به همسرش بدهد. البته اسکات بعدها با یک معلم علوم ازدواج کرد. تصور کنید که این رقم، چه رقم درشتی است؛ یعنی به اندازه صادرات ایران در سال گذشته.

3.3میلیارد دلار
دیمیتری و النا ریبولف

یکی دیگر از گران‌قیمت‌ترین طلاق‌های دنیا، همین طلاق است. دیمیتری ریبولف، میلیاردر روسی بود که می‌گفتند نزدیک به 10میلیارد دلار ثروت دارد؛ در ضمن مالک باشگاه آ اس موناکو هم بود. جالب اینکه او نیز بعد از 27سال زندگی مشترک به این نتیجه رسید که نمی‌تواند دیگر به این وصلت ادامه دهد. گفته می‌شود که مراحل اداری این طلاق 6 سال به طول انجامیده است. آخرش هم که میلیاردر روس نتوانست قسر در برود و ناچار شده یک سوم ثروتش به اضافه اشیای قیمتی و البته حق حضانت دخترش را هم به همسرش بدهد تا برای همیشه خودش را در این لیست ثبت کند.

2.5میلیارد دلار
جوسلین و الک وایلدنشتاین

این زوج نیز ماجرای عجیبی داشتند. الک وایلدنشتاین، یک میلیاردر بود که در حوزه اشیای هنری کار می‌کرد. بعدها جوسلین با او ازدواج کرد. سبک زندگی عجیب و غریبی داشت و جراحی‌های پلاستیک او به جراحی صورت گربه‌ای در زمان خودش شهره شد. پس از چند سال این دو به مشکل آخر خوردند و به خاطر این جدایی، در نهایت جناب شوهر میلیاردر ناچار شد 2.5میلیارد دلار پرداخت کند و سالانه هم صد میلیون دلار به‌مدت 13سال. تازه شانس آورد که زیر بار هزینه زیبایی و عمل‌های جراحی زیبایی همسر سابقش نرفت.

1.7میلیارد دلار
روپرت مرداک و آنا مان

تصور کنید که یک بابایی، رسانه‌هایی داشته باشد که کارشان پیگیری شایعات و به هم زدن رابطه‌ها و... باشد، اما بعدا خودش در کوزه بیفتد. این، قصه روپرت مرداک است، مردی که او را غول رسانه‌ای دنیا می‌دانند. او 23سال با آنا مان که روزنامه‌نگاری اسکاتلندی بود، زندگی کرد. اما بعدها کارشان به طلاق کشید؛ طلاقی که 1.7میلیارد دلار برایش آب خورد که فقط 110میلیون دلارش را نقدی به همسر سابقش پرداخت کرد. برای اینکه حسابی هم همسر سابقش را آتش بزند، 17روز بعد از جدایی‌اش رفت و زن جدید گرفت.

1.2میلیارد دلار
برنی و اسلاویکا اکلستون

اجازه بدهید طلاق بعدی در حوزه فرمول یک باشد. فرمول یک را که حتما می‌شناسید؟ جزو معتبرترین رقابت‌های ماشین‌سواری دنیا که کلی هم درآمدزایی دارد. رئیس سابق کمپانی مسابقات فرمول یک، فردی به نام برنی اکلستون بود. او هم ناگهان در زمانه خودش، فیلش یاد هندوستان کرد و قصد کرد که  طلاق بگیرد. اما جزئیاتی از این طلاق را بروز ندادند و حسابی همه‌‌چیز در خفا صورت گرفت. فقط اینکه جناب مدیرعامل سابق این کمپانی، اشاره کرد که بابت این جدایی، چیزی نزدیک به 1.2میلیارد دلار به همسر نازنین سابقش پرداخت کرده است؛ یعنی نزدیک به 30هزار میلیارد تومان پول ایران.

110میلیون دلار
تایگر وودز و الین نوردگرن

تایگر وودز، از اسطوره‌های دنیای گلف است. اگر عاشق خواندن کتاب‌های موفقیتی باشید، نقل قول‌های او را هم زیاد خوانده‌اید. اما شاید در زندگی زناشویی، به اندازه ضربه‌هایی که به توپ گلف می‌زد، مهارت نداشت. در رقابت‌های جهانی 2001 بود که با یک مدل سوئدی آشنا شد. 3 سال بعد هم  آنها ازدواج کردند. اما در سال 2009میلادی خبر رسید که کارشان بالا گرفته و قصد طلاق دارند. سال بعد طلاق 110میلیون دلاری آنها عملی شد.

80میلیون دلار
کوین کاستنر و سیندی سیلوا

البته شاید در مقایسه با بیل و ملیندا، رقم زیادی نباشد، اما به هر حال برای خودش رقمی است. کاستنر بازیگری معروف بود که 2 جایزه اسکار هم گرفته است. همسرش هم سیندی سیلوا، بازیگر بود. بعد از یک و نیم دهه زندگی مشترک، آنها تصمیم گرفتند که جدا شوند. مشکل هم سر به هوایی کاستنر در ارتباط با  نقش‌هایی بود که انتخاب می‌کرد. بعد از هشدارهای همسرش، سرانجام کارشان به طلاق و طلاق‌کشی کشید. طلاق این ها در دهه 90 میلادی اتفاق افتاد؛ چرا که اگر طلاق نمی‌‌گرفتند کاستنر باید سینما را ترک می‌کرد تا دل همسرش را به‌دست آورد.

118میلیون دلار
هریسون فورد و ملیسا ماتیسون

یکی از معروف ترین طلاق‌ها و البته گران ترین آنها هم که مربوط به جناب هریسون فورد افسانه‌ای است. او در جریان بازی در یک فیلم، با ملیسا ماتیسون که سناریست آن اثر بود، آشنا شد. آنها سپس با هم ازدواج کرده و زیر یک سقف رفتند. بعد از آن بود که شایعاتی مطرح شد که آقای هریسون عزیز را با یک خانم جوان‌تر دیده‌اند؛ از همان چیزهایی که نشریات زرد حسابی دنبالش هستند. در نهایت این زوج در سال 2000  از هم جدا شدند، چرا که پا در میانی‌ها برای ادامه زندگی‌شان راه به جایی نبرد. می‌گویند که حداکثر 118میلیون دلار هزینه این جدایی به نفع خانم نویسنده بوده است.

425میلیون دلار
مل گیبسون و رابین مور

بله، زمانی این جناب مل گیبسون در ایران شهرت عجیبی داشت، چه به‌خاطر آن نقش ویلیام والاس خودش، چه به‌خاطر نقشی که برای فیلمی درباره حضرت مسیح بازی کرده بود و... . کلا برای خودش هم یک هنرمند مستقلی بود. زندگی خانوادگی جالبی هم داشت؛ با 31سال قدمت و البته 7 فرزند. دیگر یک آدم از دنیا چه می‌خواهد؟ اما کار این زوج نیز به جدایی کشید. ما که نمی‌دانیم، ولی می‌گویند بعد از اینکه مل گیبسون را به‌دلیل رانندگی در هنگام مستی دستگیر کرده‌اند چنین ایده‌ای به ذهن همسرش رسیده و اینکه در برابر دوربین حرف‌های نژادپرستانه‌ای هم زده بود. خلاصه اینکه 425میلیون دلار به زوجه رسید.

168میلیون دلار
مایکل جردن و خوانیتا وانویژ

مایکل جردن هم از آن آدم‌هایی است که حسابی خودساخته است و معمولا وقتی می‌خواهند از افراد خودساخته صحبت کنند، نقل قول‌های او را مثال می‌زنند. البته نابغه دنیای بسکتبال، ظاهرا در زندگی زناشویی کمی آماتور ظاهر شده و نتوانسته همسرش را نگه دارد. او در جریان دومین فصل حضورش در شیکاگو بود که با خوانیتا وانوی ازدواج کرد. نخستین بار در سال 2003بود که شایعات طلاق آنها مطرح شد. اما تا سال 2006تحمل کردند و سرانجام با توافق 168میلیون دلاری، جردن به خیل مجردان پیوست تا بار دیگر نامش را مطرح کند؛ البته نه به‌خاطر امتیازهای بسکتبالش.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید