• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131053
+
-

در مرحله 44طرح رعد 827نفر از تبهکاران تهران دستگیر شدند

ضرب شست پلیس به تبهکاران پایتخت

داخلی
ضرب شست پلیس به تبهکاران پایتخت


اجرای چهل و چهارمین مرحله از طرح رعد در پایتخت به دستگیری ۸۲۷ سارق، زورگیر، مالخر و مجرم در سطح محلات پایتخت منجر شد.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت در جریان اجرای این طرح که بخشی از کشفیات آن روز گذشته در مقر ستاد فاتب به نمایش درآمده بود گفت: این دومین مرحله از طرح رعد در سال ۱۴۰۰ و چهل و چهارمین مرحله از آن از زمان اجرای طرح است که با مشارکت تمامی کلانتری‌ها و بخش‌های پلیس پیشگیری تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح بالغ بر ۳۰ هزار قلم از اموال مسروقه مردم کشف شد، گفت: در این طرح ۸۲۷ مجرم شامل سارق، زورگیر، مالخر و... نیز دستگیر شدند. رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در اجرای این مرحله از طرح رعد ۳۷باند منهدم و ۱۴۸دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف شد. همچنین ۸۵نفر از محکومان امنیتی و فراری که پیش‌تر حکم جلب‌شان صادر شده یا اقدام به اخذ مرخصی کرده و دیگر بازنگشته بودند شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارزش ریالی اموال کشف شده در این مرحله از طرح رعد را ۱۳میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کشف ۱۱قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۲۰قبضه سلاح سرد به همراه فشنگ و مهمات نیز از دیگر کشفیات این طرح محسوب می‌شود.
سردار رحیمی در ادامه از دستگیری ۱۷تن در رسیدگی به ۲۰پرونده کالای قاچاق در این مرحله از طرح رعد خبر داد و گفت: ۵۶۷۰ قلم انواع کالای قاچاق که بیش از 6میلیارد تومان ارزش داشت نیز در این دوره از طرح کشف شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ پاکسازی نقاط آلوده از حضور معتادان متجاهر را نیز از دیگر اقدامات این طرح برشمرد و گفت: ۲۶۰نفر از خرده‌فروشان مواد‌مخدر دستگیر شدند و نزدیک به ۱۳کیلوگرم مواد‌مخدر نیز از آنها کشف شد. وی همچنین از دستگیری ۵۴نفر به اتهام توزیع اقلام ضد‌فرهنگی خبر داد و افزود: برای تمامی دستگیر‌شدگان پرونده‌های جداگانه تشکیل و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

   آرزوی ازدواج دو سارق با یکدیگر

سرقت دوچرخه با ریموت پارکینگ اتهام دختر و پسر جوانی است که در طرح رعد دستگیر شده‌اند. آنها که از یکسال قبل با یکدیگر آشنا شده‌اند و هر دو به شیشه اعتیاد دارند طی گفت‌وگویی جزئیاتی از زندگی و سرقت‌شان را بازگو کردند.

به چه اتهامی دستگیر شده‌اید؟
پسر: سرقت 2دوچرخه.
چطور سرقت کردید؟
پسر: ریموت پارکینگ را داشتیم. ریموت را زدیم، در باز شد و دوچرخه‌ها را سرقت کردیم. با اینکه می‌دانستیم دوچرخه‌ها قیمت بیشتری دارند اما هر کدام را یک میلیون تومان فروختیم.
چطور با هم آشنا شدید؟
دختر: دوستم با او دوست بود و وقتی دوستی‌شان با هم به‌هم خورد ما با هم دوست شدیم.
اعتیاد داری؟
دختر:  دوست داشتم که داشته باشم. چون آدم می‌رود توی فضا. اما هم‌اکنون ندارم.
چند سال داری و چطور با هم زندگی می‌کنید؟
دختر:  21ساله هستم. یکسال است که با هم دوست هستیم. قصدمان از دوستی ازدواج بود اما مدارکش گم شد و نشد با هم ازدواج کنیم. اما ان‌شاالله با هم ازدواج می‌کنیم.
چطور شد با هم به سرقت رفتید؟
دختر:  دوستم می‌خواست به سرقت برود گفتم نمی‌شود که تنهایی بروی. من هم رفتم که کمکش کنم. رفتیم ریموت پارکینگ را زدیم و در باز شد و دوچرخه‌ها را سرقت کردیم. من قبلا با یکی از ساکنان ساختمان دوست بودم و از طریق او ریموت پارکینگ را به‌دست آورده بودم.
با وجود انکارت اما ظاهرت نشان می‌دهد که اعتیاد داری.
دختر:  بله دارم. 3سال است می‌کشم. هیچ‌کس، کسی را مجبور نمی‌کند که معتاد شود. خودم مقصر هستم. خودم سراغ شیشه رفتم. از بچگی بهزیستی بودم و از 18سالگی به بعد دیگر خودم زندگی می‌کنم و در خیابان هستم. پدرم فوت شده و مادرم هم ازدواج کرده و از او خبر ندارم. تا روزی که دستگیر شدم در خانه همین دوستم زندگی می‌کردم.

   کلاهبرداری از مردم با عکس‌های فتوشاپی

یکی از دستگیرشدگان تازه‌ترین طرح رعد، مرد شیادی است که با عکس‌های فتوشاپی وانمود می‌کرد از نزدیکان مسئولان و فرد بانفوذی است. او با این ترفند که می‌تواند کارهای اداری شهروندان را انجام دهد آنها را سرکیسه می‌کرد اما سرانجام دستگیر شد.

به چه اتهامی دستگیر شده‌ای؟
کار مردم را راه می‌انداختم.
توضیح بده دقیقا چه کار می‌کردی؟
با استفاده از فتوشاپ عکس‌هایی درست می‌کردم که من را در کنار مسئولان نشان می‌داد. این عکس‌ها را به افراد مختلف نشان می‌دادم و وانمود می‌کردم فرد با نفوذی هستم و به آنها می‌گفتم که می‌توانم کارشان در اداره‌ها را پیش ببرم. آنها هم به من اعتماد می‌کردند.
آیا تا به حال مسئولانی که وانمود می‌کردی با آنها ارتباط داری را از نزدیک دیده بودی؟
نه من هیچ وقت آنها را ندیده بودم، چه برسد به اینکه به آنها نزدیک باشم.
مهم‌ترین افرادی که وانمود می‌کردی به آنها نزدیک هستی چه کسانی بودند؟
چند نفر از مسئولان مهم و چند نفر از فرماندهان نظامی و انتظامی. عکس‌هایی از آنها پیدا می‌کردم و با فتوشاپ سر خودم را جایگزین سر محافظشان می‌کردم و این عکس ساختگی را به مردم نشان می‌دادم و می‌گفتم من با این افراد ارتباط دارم و می‌توانم کارشان در اداره‌ها را انجام دهم. اغلب آنها هم به من اعتماد می‌کردند.
بابت این کار از هر کدام از طعمه هایت چقدر پول می‌گرفتی؟
کم، خیلی کم. حدود 5تا 6میلیون. اما از کرده خودم پشیمانم.
در ازای گرفتن پول از طعمه‌هایت آیا برای آنها کاری هم انجام می‌دادی؟
نه، بعد از گرفتن پول دیگر به تماس‌های‌شان جواب نمی‌دادم.
چه مدتی بود که دست به این کار می‌زدی؟
از حدود 6‌ماه قبل.
چطور دستگیر شدی؟
آخرین مرتبه برای انجام کارهای فردی به نظام وظیفه رفته بودم تا کارهای سربازی یک نفر را درست کنم اما آنجا به من شک کردند و با پلیس تماس گرفتند و به این شکل دستگیر شدم.
چطور شد که این ایده به ذهنت رسید؟
اتفاق خاصی نیفتاد. فقط می‌خواستم از این راه به پول برسم. من قهرمان بوکس بودم و 3دوره قهرمان شده بودم. بعد هم در کار خرید و فروش ماشین بودم ولی کارم را رها کردم و سراغ این کار رفتم. خودم هم با اینکه دیپلم دارم اما فتوشاپ بلد نیستم و این عکس‌ها را دوستم برایم درست می‌کرد.

   نقشه شوم مسافرکش قلابی برای بیهوش‌کردن مسافرش

مرد معتاد وقتی زنی را به‌عنوان مسافر سوار خودرویش کرد و فهمید او طلا همراهش دارد نقشه شومی کشید. او قصد داشت با داروی بیهوشی این زن را بیهوش کرده و طلاهایش را سرقت کند اما وقتی با مقاومتش روبه‌رو شد او را به باد کتک گرفت و با تهدید چاقو گوشواره‌هایش را از گوشش کشید و نقشه این سرقت وحشیانه را عملی کرد.

چند سال داری؟
40سال.
چطور شد سرقت هایت را شروع کردی؟
یه دفعه شیطان آمد توی جلدم. چون مواد مصرف می‌کنم.
چند وقت است که اعتیاد داری؟
حدود 3سال.
درباره سرقت توضیح بده.
چند روز قبل یک زن را در حوالی پاکدشت به‌عنوان مسافر سوار کردم. چون آن موقع زنم هم در ماشین بود، به من شک نکرد اما کمی آن طرف‌تر زنم را پیاده کردم و طعمه‌ام را با خودم به محلی خلوت بردم. به این بهانه که بنزین ماشین تمام ‌شده، توقف کردم و گفتم می‌روم از صندوق عقب ماشین بنزین بردارم. می‌خواستم داروی بیهوشی بردارم. اما زن دید و فهمید. می‌خواست در را باز کند اما چون در دستگیره نداشت نتوانست پیاده شود. من دستمالی را که آغشته به داروی بیهوشی بود روی صورتش گذاشتم. مقاومت کرد و من هم با مشت و لگد به جانش افتادم و یک چاقو زیر گلویش گذاشتم و تهدیدش کردم. گوشواره‌هایش را از گوشش کندم و کمی آن طرف‌تر او را از ماشین بیرون انداختم.
قبل از دزدی شغلت چه بود؟
خیاطی می‌کردم اما به‌خاطر کرونا وضعیت کارم خراب شد و تصمیم گرفتم سرقت کنم.
چرا زن را کتک زدی و تهدید کردی؟
اشتباه کردم.
اگر موفق می‌شدی که او را بیهوش کنی چه قصدی داشتی؟
فقط سرقت.
چطور فهمیدی که این زن طلا دارد؟
وقتی سوار ماشین شد در دستش انگشترش را دیدم و وسوسه شدم.

این خبر را به اشتراک بگذارید