• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131021
+
-

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

3/5میلیون دوز واکسن برکت تا پایان خرداد تحویل می‌شود

در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مدیران عامل و معاونان 10بانک و نهاد مالی کشور، مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی دیگر از معاونان ومسئولان ستاد اجرایی، جشنواره «فصل همدلی و برکت» در حوزه ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار کشور برگزار شد. محمد مخبر در این مراسم با اشاره به وقوع 5رویداد در این جشنواره گفت: «امروز شکرانه بهره‌برداری از ٨۵هزار طرح با ٢٢٠هزار شغل ایجاد شده در سال 99را برگزار می‌کنیم که ١٠هزار میلیارد تومان برای این طرح‌ها در بنیاد برکت سرمایه‌گذاری شده است. همچنین عملیات اجرایی ایجاد 270هزار شغل جدید برکت در مناطق محروم کشور در سال 1400نیز آغاز می‌شود. برای این مهم ۱۳هزار و ۲۷۰میلیارد تومان توسط ستاداجرایی فرمان امام و امضای تفاهمنامه با ۱۰ بانک و نهادمالی سرمایه‌گذاری می‌شود.»
او ادامه داد:« سال گذشته و امسال 30درصد از مشاغل جدید ایجاد شده در کشور را ستاد اجرایی فرمان امام و زیرمجموعه‌های آن ایجاد کرده‌اند. راه‌اندازی پویش «به روستا برمی‌گردیم» و «برکت همدلی» و همچنین سامانه «حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا» از دیگر اقدامات بزرگی است که از امروز رسما آغاز به‌کار می‌کند.» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه گفت: «‌پیش‌بینی ما این است که در سال ١۴٠٠ حداقل ٣٠هزار نفر را بتوانیم ازطریق این طرح به روستاها برگردانیم و برای آنان شغل ایجاد کنیم.»
مخبر درباره آخرین وضعیت واکسن کووایران برکت نیز گفت: «همانطور که وعده داده بودیم تا آخر اردیبهشت یک میلیون دوز واکسن و در خرداد‌ماه 3.5میلیون دوز را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد. فاز سوم مطالعه بالینی واکسن از هفته پیش آغازشده و دراین مرحله واکسن به ٢٠ هزار نفر در 6استان کشور تزریق خواهد شد.» او گفت: «‌مشخص کردن زمان آغاز واکسیناسیون عمومی با «واکسن کوو ایران برکت» برعهده وزارت بهداشت است و تمام تولیدات انبوه ستاد را در اختیار این وزارتخانه قرار می‌دهیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید