• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130948
+
-

کلیپ هولناک حمله متهمان به یک خانواده در استان گلستان افکارعمومی را جریحه‌دار کرد

دستگیری ضارب تبر به ‌دست قرن‌آباد

داخلی
دستگیری ضارب تبر به ‌دست قرن‌آباد


تنها چند روز پس از انتشار فیلم هولناک حمله مردان شرور به اعضای یک خانواده در جنگل‌های گرگان، متهمان اصلی پرونده به دام پلیس افتادند.
به‌گزارش همشهری، غروب جمعه گذشته اعضای خانواده‌ای که برای تفریح راهی جنگل‌های روستای قرن آباد گرگان شده بودند، در راه برگشت با حادثه هولناکی روبه‌رو شدند. در جنگل‌های این روستا امامزاده‌ای است که هر روز افراد زیادی را برای تفریح و زیارت به آنجا می‌کشاند و اعضای این خانواده نیز از یکی از شهرهای گلستان به آنجا رفته بودند که هنگام برگشت و عبور از داخل روستا گرفتار اتفاقی تلخ و تکان‌دهنده شدند.
پدر خانواده پشت فرمان نیسان درحال رانندگی بود و علاوه بر او مادر، همسر و فرزندان وی نیز داخل ماشین بودند. 2موتورسیکلت که 4نفر از اوباش و اشرار روستا سوار بر آن بودند مقابل خودروی نیسان در حرکت بود و این افراد هنگام سبقت گرفتن نیسان برای راننده ایجاد مزاحمت کردند و همین باعث مشاجره بین آنها شد. مردان شرور پس از فحاشی به راننده نیسان، سد راه او شده و با وی درگیر شدند. این درگیری درست مقابل چشمان وحشت زده مادر، همسر و فرزندان راننده نیسان رخ داد و لحظاتی بعد کار به زد و خورد کشید. زنانی که سوار نیسان بودند تلاش می‌کردند مردان شرور را آرام کنند، اما آنها فریاد می‌کشیدند و قصد کتک‌زدن راننده نیسان را داشتند. در این هنگام بود که یکی از آنها درحالی‌که تبری در دست داشت از پشت سر به راننده نیسان نزدیک شد و با تبر ضربه محکمی به سر او وارد کرد. مرد بی‌گناه روی زمین افتاد و از هوش رفت و این در حالی بود که جوان تبر به‌دست به همراه بقیه دوستانش سراغ اعضای دیگر این خانواده رفتند و بعد از مجروح کردن برخی از آنها با ضربات چوب و چماق، سوار موتورهای خود شده و از محل گریختند.

کلیپ وحشتناک
با حضور امدادگران اورژانس در محل، مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند. حال پدر خانواده به‌دلیل ضربه تبر که به سرش وارد شده بود وخیم بود و وی به کما رفته بود. بقیه اعضای خانواده اما جراحات سطحی دیده بودند که با کمک پزشکان درمان شدند. بعدازظهر همان روز بود که انتشار کلیپی که توسط شاهدان حادثه فیلمبرداری شده بود، ابعاد هولناک این درگیری را نمایان ساخت. فیلم لحظاتی را نشان می‌داد که زنان خانواده درحالی‌که جیغ و فریاد می‌کشیدند تلاش می‌کردند به درگیری خاتمه دهند، اما یکی از اشرار با تبر به راننده نیسان نزدیک شده و ضربه به سر او وارد کرد و خونسردانه به سمت بقیه اعضای این خانواده که پشت نیسان نشسته بودند رفت و بعد از زدن چند ضربه به ماشین به همراه همدستانش فرار کرد.

تحقیقات گسترده
انتشار این کلیپ در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و باعث جریحه دارشدن احساسات مردم استان گلستان شد. در این شرایط بود که تیمی از مأموران پلیس امنیت عمومی استان به همراه مأموران انتظامی پاسگاه «تقی آباد» تحقیقات گسترده را برای شناسایی و دستگیری ضاربان آغاز کردند. شناسایی این افراد کار سختی نبود. چرا که به‌گفته مردم روستای قرن آباد همه آنها از اوباش شناخته شده روستا بودند که قبلا هم سابقه شرارت و چاقو کشی را در روستا داشته‌اند. تیم تحقیق با اطلاعات به‌دست آمده از شاهدان و همچنین بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق شد هویت همه متهمان را شناسایی کند و جست‌و‌جو برای دستگیری آنها شروع شد.
به‌گفته سردار سعید دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان، با توجه به حساسیت و خاص بودن پرونده در همان روز حادثه 2نفر از متهمان که در فیلم منتشر شده با چوب و ضربات مشت اقدام به ضرب و شتم سرنشینان نیسان کرده بودند، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: پیگیری‌های تخصصی پس از چند روز به ثمر نشست و عامل اصلی این درگیری که با تبر اقدام به مجروح‌کردن راننده نیسان کرده بود نیز بامداد دیروز در یک اقدام ضربتی در یکی از محورهای روستایی گرگان در یک خودرو دستگیر شد. او در این مدت در مخفیگاه‌هایی در جنگل‌های اطراف روستا پنهان شده بود که در نهایت به دام افتاد و همدست وی نیز از سوی پلیس دستگیر شد و هر 4 متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
در همین حال حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی، دادستان گرگان نیز گفت: در مورد جرایم خشن و جرایمی که نظم و امنیت عمومی را برهم می‌زند دستگاه قضایی قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان برخورد خواهد کرد. به‌گفته وی، موضوع درگیری روستای «قرن آباد» باعث جریحه‌دار‌شدن افکار عمومی شد که با دستگیری متهمان پرونده با دقت و سرعت رسیدگی خواهد شد و هیچ‌گونه اغماضی در روند آن صورت نخواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید