• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130811
+
-

شهردار تهران با ۱۸۸۸ شخصا پاسخگوی شهروندان شد

شهردار تهران در سالگرد ایجاد سامانه بازرسی ۱۸۸۸ در دفترش مستقیما پاسخگوی شهروندانی بود که با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته بودند و طی آن به ۱۷‌تماس شهروندی پاسخ داد.
پیروز حناچی، درباره مشکلاتی که مردم با او در سامانه مطرح کرده بودند به خبرنگار پایگاه خبری شهر گفت: این جلسه امروز به شکل نمادین برگزار شد. عمده مسائلی که در تماس شهروندان مطرح شد به ساخت و سازها در محدوده شهر مربوط می‌شد مانند گود‌برداری‌ها، تاورکرین‌های ناایمن در مجاورت منازل مسکونی و مزاحمت‌هایی که ساخت‌وساز برای همسایگان ایجاد می‌کند.
حناچی درباره عملکرد ۱۸۸۸ نیز گفت: بنا به گزارش‌هایی که همکاران ارائه کردند، مدت زمان رسیدگی به درخواست مردم از ۵۷ روز در سال ۹۶ به ۲۵ روز در سال ۹۹ رسیده است. البته معلوم نیست این آمار تا چه حد کیفی است و باید کنترل و بررسی شود تا کیفیت نیز بهبود پیدا کند. در شاخص پاسخگویی نیز از ۸۱ درصد در سال ۹۶ به ۹۷ درصد در سال ۹۹ رسیده‌ایم و این نکته نشان از رضایت نسبی شهروندان دارد.
شهردار تهران گفت: ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ابزار ارتباطی ما با مردم است و مردم انتظار دارند عکس‌العمل مناسبی در قبال شکایات و درخواست هایشان داشته باشیم و جواب قانع کننده‌ای بدهیم و باید این اتفاق بیفتد. برخی درخواست‌های مردم از جنس حقوقی و محاکم بود که مربوط به شهرداری نیست ولی من و همه همکارانم باید به بخشی که در اختیارات شهرداری است رسیدگی کنیم.
لازم به ذکر است در دوشنبه‌های پاسخگویی به مردم نیز، برخی از مدیران شهری از طریق سامانه 1888 به درخواست‌ها و سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید