• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130800
+
-

تازه‌های نشر/ پرسش‌های مهم زندگی


کتاب «پرسش‌های مهم زندگی» نوشته راجر اسکروتن با ترجمه علی اوجبی از سوی نشر خزه منتشر شد.
اسکروتن (فوریه‌ ۱۹۴۴- ژانویه‌ ۲۰۲۰) فیلسوف و نویسنده‌ سرشناس انگلیسی و استاد زیبایی‌شناسی و فلسفه‌ سیاسی، درباره این کتاب توضیحی می‌دهد که به حد کافی گویاست و روح آن را آشکار می‌سازد: «در اثر پیش رو، در پی آنم که به فلسفه جذابیت ببخشم. از این رو، تنها به دیدگاه‌های فریبنده و گیرا پرداخته‌ام... من در این کتاب، در پی آن نیستم که به تاریخ فلسفه یا پژوهشی در این ساحت بپردازم. هدف من، آن است که فلسفه‌ورزی را به شما بیاموزم. در این عرصه به اندیشه‌های شماری از فلاسفه‌ بزرگ اشاره خواهم کرد، اما مسیر اطمینان‌بخشی برای دستیابی به دیدگاه‌ها و ‌باورهایشان معرفی نخواهم کرد، زیرا شرح و توضیح استدلال‌های آنان، مرا از هدف اصلی‌ام ـ یعنی ورود فلسفه به زندگی ـ بازمی‌دارد.» پرسش‌های مهم زندگی در ۲۶۸ صفحه با بهای ۵۵هزار تومان منتشر شده است.

رابین هود
«رابین هود» نوشته ‌هنری گیلبرت‌ با ترجمه احمد کسایی‌پور را نشر هرمس به تازگی منتشر کرده است.
 این کتاب بسیار خواندنی از محبوب‌ترین شخصیت‌های داستانی ادبیات انگلستان است. او یاغی و تیراندازی زبردست است که دارایی‌های حکومت و ثروتمندان را می‌دزدد و میان تهیدستان تقسیم می‌کند. رابین هود در جنگل شروود مخفی شده و مأموران پادشاه دست به هر حیله و نقشه‌ای می‌زنند تا او را دستگیر کنند.
این داستان مشهور بارها به‌صورت فیلم و انیمیشن هم درآمده است. در واقع رابین هود یک قانون‌شکن و قهرمان افسانه‌ای است که با الهام از پهلوان در فرهنگ ایران و به‌دنبال وارد کردن خصوصیات پهلوانی در قرون یازده و دوازده‌میلادی وارد فرهنگ فولکلور انگلیس می‌شود و متعاقباً در ادبیات و فیلم نیز به نمایش درمی‌آید. طبق افسانه‌ها، او یک کماندار و شمشیرباز بسیار ماهر بود. در برخی از نسخه‌های افسانه‌ای از او به‌عنوان یک نجیب‌زاده یاد می‌شود و در بازخوانی‌های مدرن نیز گاهی اینگونه تصویر شده است که قبل از بازگشت به انگلیس برای بازپس‌گیری سرزمین‌های خود که در دست داروغه بوده، در جنگ‌های صلیبی حضور داشته است.
نشر هرمس به تازگی این کتاب 466صفحه‌ای را با شمارگان هزار‌نسخه، به بهای 80هزارتومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید