• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13079
+
-

همایش ملی حکیم طهران

همایش
همایش ملی حکیم طهران

محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی همایش ملی حکیم طهران، در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که روز گذشته در مجمع حکمت اسلامی برگزار شد، گفت: همایش ملی حکیم طهران، آقا علی مدرس زنوزی (حکیم مؤسس) پنجم و ششم اردیبهشت‌ماه در تهران و قم برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری، او درباره این همایش توضیح داد: افتتاحیه همایش روز چهارشنبه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ساعت ۹ تا ۱۷ با سخنرانی آیت‌الله مصطفوی و پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود. اختتامیه این همایش نیز روز پنجشنبه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) از ساعت ۸ تا ۱۳ با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی برگزار خواهد شد.

آثار جمع‌آوری شده آقا علی مدرس نیز در 5 جلد منتشر شده و از آن نیز در روز اختتامیه همایش در قم رونمایی می‌شود. در تصحیح آثار حکیم طهران از استادان فن بهره گرفتیم و سعی کردیم تمامی آثار حتی آثاری را که در موزه سوربن فرانسه بود جمع‌آوری کنیم.

دبیر اجرایی همایش ملی حکیم طهران با اشاره به شخصیت آقا علی مدرس عنوان کرد: حکیم مؤسس بعد از ملاصدرا از تأثیرگذارترین افراد بود که در عصر قاجار زندگی می‌کرد. مدرسه سپهسالار قدیم برای ایشان ساخته و معروف به حکیم مؤسس شد زیرا نوآوری‌های خاصی را در فلسفه بعد از ملاصدرا ایجاد کرد. حوزه فلسفی تهران در زمان آقا علی مدرس به اوج رسید و این عالم دینی شخصیت منحصر به فردی در زمان خود بود. محمدباقر خراسانی گفت: این همایش با همکاری ۲۲مرکز فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۶پیش نشست در نقاط مختلف کشور برگزار شده که از ماحصل آن در روز همایش رونمایی می‌شود. همچنین ۵۰مقاله به دبیرخانه همایش ملی حکیم طهران ارسال شد که ۳۷مقاله منتخب و در 2 جلد منتشر شده و از آن رونمایی خواهد شد. دست‌اندرکاران همایش ملی حکیم طهران روز دوشنبه با مقام معظم رهبری دیداری خواهند داشت که در روز همایش قطعه‌ای از ویدئوی این دیدار نشان داده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید