• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130779
+
-

معجزه تازه‌واردها

نفراتی که در خلال فصل به پرسپولیس اضافه شدند، عملکردی مؤثر در این تیم داشته‌اند

معجزه تازه‌واردها


بهروز رسایلی ـ خبرنگار

پیروزی در داربی تهران، جایگاه پرسپولیس را به‌عنوان یکی از 2بخت اصلی قهرمانی در فصل جاری حفظ کرد و از نظر روحی و روانی هم روی سرخ‌ها تأثیر مثبت گذاشت. این برد با ضربه اولیه شهریار مغانلو و هنر تمام‌کنندگی عیسی آل‌کثیر در ریباند به ثمر رسید. این 2بازیکن در خلال فصل به جمع یاران یحیی گل‌محمدی اضافه شدند و البته غیر از آنها مهدی ترابی هم نمایشی توفانی در این تیم داشته است. در مجموع «معجزه تازه‌واردها» پرسپولیس را در رقابت برای فتح هر 3جام سر پا نگه‌داشته است.

  عیسی، گرسنه گل
عیسی آل‌کثیر از ابتدای فصل در عضویت پرسپولیس بود، اما محرومیت 6ماهه این بازیکن باعث شد استفاده از او تا اوایل دور برگشت به طول بینجامد. عیسی توانایی غریبی در گلزنی دارد و خودش را به‌راحتی در موقعیت لازم برای گشودن دروازه رقبا قرار می‌دهد. او 6‌ماه از تمرینات گروهی دور بوده و شاید هنوز هم به فرم بدنی ایده‌آل نرسیده باشد، اما از همان نخستین حضورهایش در میادین نشان داد چقدر بازیکن مؤثری است. گل به استقلال، سومین گل آل‌کثیر در لیگ برتر بعد از پایان دوران محرومیتش بود. این بازیکن ابتدا دروازه نساجی را گشود و برد پرسپولیس برابر شاگردان ساکت الهامی را قطعی کرد، در ادامه یک گل مهم به سپاهان زد و بعد هم فاتح داربی تهران لقب گرفت. غیراز اینها آل‌کثیر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم 2 گل زد تا نشان بدهد مثل آب خوردن چهارچوب دروازه را پیدا می‌کند.

  شهریار؛ جنگنده و اثرگذار
 به شکل عجیبی هنوز در مسابقات لیگ پای شهریار مغانلو به گلزنی باز نشده است، اما تأثیر او در جریان بازی‌های پرسپولیس بسیار مشهود است؛ حتی شاید بیشتر و کلیدی‌تر از عیسی آل‌کثیر. شهریار فوق‌العاده پرانرژی و جنگنده بازی می‌کند، صرفا در محوطه جریمه رقبا حبس نمی‌شود و تا آخرین لحظه در تعقیب توپ است. او روی هوا تسلط دارد و باهوش هم عمل می‌کند؛ مثل توپی که در نیمه اول داربی برای احمد نوراللهی مهیا کرد، اما هافبک سرخ‌ها برای گلزنی یک قدم کم آورد. شوت‌های سرکش و ناگهانی مغانلو هم تبدیل به بخش مؤثری از بازی پرسپولیس شده و گل داربی نیز از همین راه به‌دست آمد. البته طلسم گلزنی مغانلو صرفا محدود به مسابقات لیگ است، وگرنه او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 4گل به ثمر رسانده و یک پاس گل هم داده است. حضور شهریار به وضوح به خط حمله پرسپولیس جان بخشیده است.

  ترابی؛ کیفیت مورد انتظار
در مورد کیفیت مهدی ترابی مطلقا نیاز به توضیح نیست. او یکی از استانداردترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. سرعت، تکنیک، استارت‌های انفجاری، ارسال‌های خطرناک و شوت‌های فنی از ترابی یک مهره استثنایی ساخته است. او بعد از یک نیم‌فصل ناموفق در قطر، با همان کیفیت مورد انتظار به پرسپولیس بازگشته و در حال کمک به این تیم است. ترابی در 5بازی لیگ برتر یک گل زده، اما در 6بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر به ثمر رساندن 2گل، 5پاس گل هم ارسال کرد تا بهترین پاسور منطقه غرب باشد. هیچ تیمی در ایران نیست که حسرت بازیکنی مثل مهدی ترابی را نخورد. افزوده شدن همزمان او، عیسی و شهریار به ساختار تهاجمی پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی را به خوش‌اقبال‌ترین مرد این روزهای فوتبال ایران تبدیل کرده است.

  فرجی؛ خودش را نشان داد
شاید تردیدهایی در مورد سطح توانایی‌های فرشاد فرجی وجود داشت، اما او هم در نیمه دوم داربی تهران نشان داد می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. فرجی در پست دفاع راست، منطقه‌ای که پرسپولیس در آن مشکل دارد نمایش قابل دفاعی ارائه داد و البته فراموش نکنیم او قابلیت بازی در پست مدافع میانی را هم دارد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد تیم گل‌محمدی در زمستان از هر نظر کامل شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید