• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130760
+
-

زیر حلقه/ هم‌قاره‌ای دختران

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

دختران بسکتبال 3نفره با امیدواری از بازی‌های گراتس اتریش حرف می‌زنند. این بازی‌ها 5خرداد برگزار می‌شود و در آن 3 تیم برتر از جمع 20تیم دنیا راهی المپیک توکیو می‌شوند. آخرین حضور تیم ایران در رویداد بسکتبال 3نفره به 2 سال پیش برمی‌گردد که شمار امتیازاتمان مقابل تیم‌های سایر قاره‌ها از 8و 9بالاتر نرفت. به آسیایی‌هایی نظیر تایلند و ترکمنستان هم باختیم. با کارهایی که می‌بایست صورت می‌گرفت اما نگرفت و ظرف 2 سال در باز بر همان پاشنه چرخید، ببینیم اوضاع چطور است. در بسکتبال 3 نفره به‌دلیل شکل بازی، رقیب سنتی نداریم اما در بین حریفان قاره‌ها باید تلاش کنیم به تایلندی که هم‌قاره‌ای خودمان است، نبازیم.

بازی تدارکاتی
بازی تدارکاتی به مسئله‌ای پیچیده برای تیم ملی بسکتبال تبدیل شده است. پیش از این صحبت‌هایی در مورد بازی در نقاط مختلف اروپا درگرفت اما بعد کاشف به عمل آمد تیم‌های مورد نظر هر کدام درگیر بازی‌های انتخابی المپیک هستند که تیرماه برگزار می‌شود. یعنی از قبل نمی‌دانستیم؟ بعد قرار شد تیم ملی در تورنمنتی در سوریه بازی کند. بعدتر هم اعلام شد این تورنمنت به لبنان منتقل شده و تیم ملی بین 11تا 17خرداد در بیروت به میدان می‌رود. دیروز شنیدیم سفر ملی‌پوشان به لبنان هم لغو شد. تیم ملی بسکتبال 19خرداد به اردن می‌رود تا 22و 24خرداد در پنجره سوم کاپ آسیا بازی کند.

سپاهان آمد
سپاهان و نظم‌آوران سیرجان از امروز برای تعیین قهرمان لیگ دسته یک بسکتبال به میدان می‌روند. هر دو تیم به لیگ برتر فصل آینده صعود کرده‌اند. اما قابل توجه‌تر از قهرمانی ورود تیم سپاهان اصفهان به بسکتبال است. باشگاه فولادمبارکه سابقه نایب‌قهرمانی در لیگ دهه 70را دارد. سپاهان با علی خسروی، ملی‌پوش سابق بسکتبال و سرمربی کنونی تیم اصفهانی نتایج خوبی در فصل جاری دسته یک گرفت. از سپاهان خبر می‌رسد تیم در نقل و انتقالات امسال قوی‌تر می‌شود و به‌عنوان یکی از مدعیان لیگ برتر در فصل آینده مطرح خواهد شد. سپاهان با ترکیب بومی به‌دنبال قهرمانی در دسته یک است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید