• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130777
+
-

زور شیر به روباه نرسید

چلسی فینال اولش را باخت


با عادی شدن تقریبی شرایط کرونایی در انگلیس، پس از یک سال‌ونیم هواداران فوتبال توانستند به ورزشگاه ومبلی راه یابند و فینال جام حذفی انگلیس را از نزدیک تماشا کنند. حدود 22هزار تماشاگر شکست توماس توخل در این دیدار را مقابل برندن راجرز تماشا کردند و درنهایت این روباه‌ها بودند که شهر شیرها را فتح کردند.
لسترسیتی برای نخستین بار قهرمان جام حذفی انگلیس شد، پیش از این بازی روباه‌ها 4بار به فینال رسیده بودند که در هر 4فینال شکست خورده بودند؛ 1949، 1961، 1963، 1969.
راجرز به نخستین سرمربی ایرلندی پس از‌تری نیل تبدیل شد که موفق به قهرمانی در قدیمی‌ترین جام فوتبال می‌شوند، نیل در سال 1979با آرسنال به قهرمانی رسیده بود. او همچنین پس از الکس فرگوسن کبیر به دومین مربی تاریخ تبدیل شد که هم در جام حذفی انگلیس هم جام حذفی اسکاتلند را فتح می‌کند. لستر چهل‌وچهارمین قهرمان این جام بود و پیش از این تیم 43تیم متفاوت این جام را گرفته بودند. راجرز تاکنون در هیچ فینالی شکست نخورده و هر 6فینال خود را برده؛ 5فینال در اسکاتلند و یکی در انگلیس.
نسل فعلی هوادار لستر قطعا خوش‌شانس‌ترین نسل این باشگاه هستند که یک قهرمانی لیگ و یک حذفی را از نزدیک دیدند. این جام در حالی به‌دست آمد که غیراز جیمی واردی و کسپر اشمایکل همه ستاره‌هایی که لستر را قهرمان لیگ کرده بودند، از این تیم جدا شده بودند. هم‌اکنون ستاره‌هایی نظیر کانته، مگوایر، چیلول، محرض و... در سایر تیم‌های لیگ برتر می‌درخشند اما حیات لستر ادامه دارد.
راجرز تیم متوسط میان جدولی را از پوئل تحویل گرفت و 2 فصل پیاپی این تیم را مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان کرد و جدا از کشف استعدادهای جدید، موفق شد با درصد 2/53 نام خود را به بهترین مربی تاریخ باشگاه از لحاظ کسب میانگین برد تبدیل کند.
اکنون لسترسیتی با ٢‌عنوان قهرمانی (لیگ برتر و جام حذفی) تیمی پر افتخارتر از تاتنهام در قرن٢١ با یک عنوان قهرمانی جام اتحادیه محسوب می‌شود.
توماس توخل هم که در نخستین نیم فصل حضورش در چلسی موفق شده این تیم را به 2 فینال حذفی و لیگ قهرمانان هدایت کند و امید زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان در تیم به‌وجود بیاورد، بازی قبلی لیگ مقابل آرسنال را فدای این دیدار کرد و به برخی بازیکنانش در لیگ استراحت داد. اما او هر دو بازی را یک بر صفر باخت. بن چیلول که اواخر بازی به میدان آمده بود یک گل به تیم سابقش زد و خوشحالی عجیبی کرد اما کمک‌داور ویدئویی گلش را آفساید دانست. او خشم هواداران لستر را با شادی گلش برانگیخت.
چلسی بدون جان‌تری در این باشگاه حتی یک‌بار هم قهرمان لیگ برتر نشده است. ضمن اینکه از زمان جدایی کاپیتان در سال2017تا به‌حال 5بازی از 7فینال گذشته خود را باخته است. البته چلسی همچنان موفق‌ترین تیم جام حذفی از ابتدای قرن بیست و یکم است و با رسیدن به 10فینال و 6برد رکورددار این رقابت‌هاست. چلسی در 5‌فصل گذشته 4‌بار در فینال جام حذفی بازی کرده و از 20‌مسابقه اخیر خود در جام حذفی در 18مسابقه (از جمله یک مورد ضربات پنالتی) پیروز شده بود و در فینال فصل‌های گذشته تنها به منچستریونایتد و آرسنال باخت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید