• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130776
+
-

کورس ماشین پرتغالی با لهستانی

کورس ماشین پرتغالی با لهستانی


در روزی که کریستیانو رونالدو باز هم بدعهدی نکرد و رکوردی دیگر را به نام خودش به ثبت رساند، دستاورد لواندوفسکی چشمگیرتر از همتای پرتغالی‌اش بود. لوا با زدن چهلمین گل فصل در بوندس‌لیگا برای بایرن‌مونیخ علاوه بر اینکه خودش را برای کفش طلای فوتبال اروپا دست‌نیافتنی‌تر کرد، به رکورد استثنایی 40گل زده گرد مولر افسانه‌ای هم رسید.

    رونالدو
رونالدو زننده گل اول یوونتوس به اینتر بود تا مجموع گل‌هایش در دوران بازیگری به عدد رند 777برسد. او فصل قبل با ۳۷‌گل در تمامی رقابت‌ها رکورد بیشترین گل زده در یک فصل یوونتوس را شکست و این فصل فعلا ۳۶ گل زده و یک‌بازی لیگ و یک‌فینال حذفی باقی مانده است. این یکصدویکمین گلش برای یوونتوس بود. مقایسه جذاب کریس با مسی هم خالی از لطف نیست. مسی در سال2021 ناگهان به همان ماشین گلزنی قبلی تبدیل شد اما آمار این دو ابرستاره همچنان با هم تقریبا برابر است.
  کریستیانو: 33بازی و 29گل در لیگ (هر ۹۷ دقیقه یک گل)، ریت گلزنی 0.87 در هر بازی.
  مسی: 34بازی و 29گل در لیگ (هر ۱۰۱ دقیقه یک گل در لیگ)، ریت گلزنی 0.85 در هر بازی.
  رونالدو به 3 تیم برتر سری‌آ 3 گل زده اما مسی مقابل 3 تیم بالای برتر لالیگا تنها یک پاس‌گل داشته است.
  گل رونالدو بیست‌ونهمین گلش در لیگ بود؛ دقیقا برابر با گل‌های لیگی مسی در این فصل.
رونالدو که یک پاس‌گل هم در بازی با اینتر داد و اگر تا پایان در زمین می‌ماند می‌توانست پنالتی منجر به گل سوم تیمش را به نام خودش ثبت کند، بدون احتساب پنالتی‌ها هم آقای گل سری‌آ محسوب می‌شود. او 23گل بدون پنالتی زده که 3 تا بیشتر از موریل، 6تا بیشتر از لوکاکو و 7 تا بالاتر از ایموبیله بدون پنالتی است. رونالدو در بازی‌های مهم این فصل 3گل مقابل اینتر، 3گل به آاس رم، 2گل مقابل بارسلونا در یک بازی، 2گل به ناپولی و یک گل به لاتزیو زده است.

    لواندوفسکی
روبرت لواندوفسکی به رکورد تاریخی 40گل زده گرد مولر در فصل 1972-1971رسید. این برابر است با مجموع گل‌های زده این فصل توسط مثلث خط حمله پاری‌سن‌ژرمن؛ امباپه(25)، نیمار(8)، ایکاردی(7). حالا بایرن در 34بازی خارج از خانه اخیر خود در بوندس‌لیگا موفق به گلزنی شده و رکورد قبلی باشگاه که حد فاصل سال‌های 2012تا 2014بود را شکسته است. مهاجم لهستانی پس از 7 سال حضور در بایرن به چالشی تازه فکر می‌کند. پاری‌سن‌ژرمن درصورت جدایی امباپه، اقدام به جذب او خواهد کرد. ایکاردی هم در پایان فصل به فروش می‌رسد تا جا برای لوا خالی شود. ممکن است لوا فصل آینده در کنار مسی و نیمار مثلثی خوفناک را در پاریس شکل دهد. مهاجم لهستانی یک بازی دیگر فرصت دارد تا از رکورد گرد مولر هم عبور کند. گرد مولر مدتی است با آلزایمر دست‌وپنجه نرم می‌کند و متوجه شکسته شدن رکوردش نیست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید