• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130769
+
-

نکته بازی/دست از سر استقلال بردار


آقا ما خیلی هم خرافاتی نیستیم اما انصافا اینکه روند نزولی استقلال با ابراز علاقه علنی سوشا مکانی به این تیم آغاز شده هم مورد عجیب و غریبی است. یعنی از همان زمانی که سوشا به استقلال نزدیک شد و افشا کرد از کودکی هوادار این تیم بوده، مشکلات تیم هم شروع شد. خدا را شکر آبی‌ها در آسیا 2بازی اول را بردند و 6امتیاز حیاتی برای صعود جمع کردند، از آن به بعد و با شروع هواداری آقای مکانی، تیم از 6بازی آخر فقط یکی را برده است. آقا ما نخواهیم شما برای استقلال لاو بترکانید، چه‌کسی را باید ببینیم؟ مرحمت بفرمایید برگردید به سمت همان تیم سابق خودتان. مگر ممکن است یک نفر همیشه تاریخ سمت بازنده ماجرا ایستاده باشد؟

پس احتمال انتقال بیشتر شد
سرمربی زنیت سن‌پترزبورگ در مورد احتمال جدایی مهاجم ایرانی تیمش گفته: «سردار آزمون از هیچ کجا پیشنهاد جدی ندارد.» برخلاف شما، ما از شنیدن این خبر حسابی خوشحال شدیم و امیدمان به حضور آزمون در یک تیم بزرگ‌تر افزایش یافت. نکته اینجاست که همه این سال‌ها هر روز می‌گفتند و می‌نوشتند که سردار در راه پیوستن به میلان، دورتموند و لیورپول است اما او بین باشگاه‌های روسی دست به‌دست می‌شد. حالا که می‌گویند مهاجم ایرانی پیشنهادی ندارد، شاید دری به تخته خورد و او راستی راستی سر از یک تیم درست و حسابی درآورد. نخستین باری که خبر حضور آزمون در لیورپول منتشر شد، در اردیبهشت 92بود. 8سال بعد از آن اتفاق، امیدواریم بالاخره یک اتفاق خوب برای او رخ بدهد.

این قانون کجاست؟
اظهارنظر جالب روز هم مربوط می‌شد به داوود فنایی؛ مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس که پس از داربی گفت: «مربی بازنده بعد از مسابقه نباید حرف بزند.» عالی است این قانون. یعنی کلوپ و گواردیولا و مورینیو هزار سال است دارند اشتباه می‌کنند که بعد از باخت تیم‌شان رودرروی خبرنگاران در مورد بازی حرف می‌زنند. احتمالا فنایی خواسته به این شکل به فرهاد مجیدی و مصاحبه پرحاشیه‌اش طعنه بزند اما قانونی که او وضع کرده با طبیعت فوتبال سازگار نیست. اتفاقا مربیان بعد از بازی باید حرف بزنند و ضرورت این مسئله حتی از زمان پیروزی و کامیابی هم بیشتر است. با این حال کاری که آنها نباید بکنند، فرافکنی و بهانه‌جویی است. اگر بیایند و فنی حرف بزنند، خیلی هم خوب است و همه از آنها ستایش خواهند کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید