• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 26 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130675
+
-

تازه‌های نشر/ دلایلی برای زنده ماندن


«دلایلی برای زنده ماندن» نوشته مت هیگ را گیتا گرکانی به فارسی برگردانده و از سوی نشر علمی و فرهنگی منتشر شده است.
این کتاب حاصل مبارزه مت هیگ با افسردگی و اضطراب بی‌اندازه شدیدی است که نزدیک بوده او را از پای در آورد. اثری کوتاه، صریح و مثبت درباره برخورد درست با بحران‌های روحی و لذت بردن از زندگی؛ داستان واقعی بحران‌هایی که مت هیگ به آنها دچار شد و چگونگی غلبه او بر افسردگی و آموختن زندگی کردن است.
این کتاب کوچک و ساده می‌تواند به کسانی که فکر می‌کنند به آخر راه رسیده‌اند کمک کند. همچنین به آنها که عزیزانشان با چنین مشکلی درگیر هستند. دلایلی برای زنده ماندن کتابی است درباره اینکه چطور از بودنمان در این جهان لذت ببریم؛ اثری تکان دهنده، شاد و لذت‌بخش. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را به‌تازگی با شمارگان 2هزار نسخه، به بهای 32هزار تومان برای چهارمین بار منتشر کرده است.

   جنگ جهانی دوم
«جنگ جهانی دوم» نوشته آلن جان پرسیوال تیلور را بهرام فرداد امینی به فارسی برگردانده و انتشارات علمی و فرهنگی، کتاب را منتشر کرده است. دو جنگ جهانی که در قرن بیستم میلادی روی داد، چهره جهان و بسیاری از جوامع انسانی را دگرگون کرد و بر مناسبات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی تأثیری ماندگار برجای گذاشت. درباره علل بروز این دو جنگ وحشتناک تاکنون تعبیر و تفسیرهای مختلفی شده ‌است. دراین کتاب و کتاب جنگ جهانی اول از این نویسنده ریشه‌های این دو رویداد نامیمون از دید تحلیل‌گر و منتقدی ناوابسته به محافل سرمایه‌داری و بازار تشریح می‌شود. در واقع این کتاب‌ها از آثار معروف تیلور، مورخ سرشناس تاریخ دوران معاصر است که کم و بیش در شمار آثار کلاسیک درآمده است. تیلور نویسنده کتاب جنگ جهانی اول و دوم(دوجلدی) یکی از تحسین شده‌ترین و سازش ناپذیرترین مورخان قرن بیستم بود. ای. جی.پی. تیلور با نام کامل آلن جان پرسیوال تیلور (A. J. P. Taylor‎؛ ‌زاده ۲۵ مارس ۱۹۰۶ درگذشته ۷ سپتامبر ۱۹۹۰) مورخ اهل بریتانیا بود. ای.جی.پی. تیلر یا آلن جان پرسیوال تیلر در ۲۵ سپتامبر ۱۹۰۶ در برک دیل، در لانکشایر، چشم به جهان گشود و جمعه ۷ سپتامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او نویسنده سیاسی و استاد تاریخ در دانشگاه‌های منچستر و آکسفورد و ازجمله معتبرترین تاریخ‌نگاران قرن میلادی بود. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب 429صفحه‌ای را با شمارگان هزار نسخه به بهای 85هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید