• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130376
+
-

آموزش زنان روستایی برای حضور در بازار مجازی

مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به طرح ملی «توانمند‌سازی‌ اقتصادی زنان کارآفرین» برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات، گفت: این طرح از شهریور ۹۹ در معاونت امور زنان و خانواده و در شرایط همه‌گیری کووید- ۱۹ برای ۱۰۰گروه و جمعیتی بیش از هزار زن کارآفرین، با هدف رفع موانع بازاریابی فروش محصولات در حال اجراست.
به گزارش ایسنا، طیبه سیاوشی در این‌باره توضیح داد: با وجود تلاش زیاد زنان کارآفرین در تولید محصول به‌دلیل همه‌گیری
کووید- ۱۹ موانعی بر سر راه بازاریابی برای آنها ایجاد شده بود، به‌طوری که حتی دسترسی محدود به بازارهای سنتی خود را نیز از دست داده بودند. از این‌رو معاونت امور زنان در جهت ورود این زنان به درگاه‌های فروش محصولات در فضای مجازی قانونی و برای بهبود کسب‌وکار آنها اقداماتی انجام داد.
وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح در تعامل معاونت زنان با دستگاه‌های اجرایی مشخص شد، ادامه داد: جامعه هدف این طرح شامل زنان عضو صندوق‌های خرد کشاورزی ذیل وزارت جهادکشاورزی، زنان عضو تعاونی‌های شهری ذیل معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، زنان گروه‌های همیار سرپرست خانواده ذیل سازمان بهزیستی، زنان عضو تعاونی‌های روستایی ذیل وزارت جهادکشاورزی و زنان کارآفرین برتر مستقل ذیل پویش «زنان نسل تحریم» شناسایی شده توسط معاونت امور زنان و خانواده می‌شود.
به‌گفته مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، در این طرح سعی شده است تا جامعه هدف طی 3وبینار 8ساعته با سایت‌های فروش مجازی قانونی آشنا شوند. در این وبینارها حدود ۱۰۰گروه از زنان کارآفرین حضور داشتند. همچنین در این دوره از پرفروش‌ترین بازارهای فروش مجازی قانونی موجود در سطح کشور با پشتیبانی بالا استفاده شده است.
او معتقد است که بسیاری از زنان کارآفرین با فضای فروش مجازی آشنایی ندارند یا از این فضا هراس و ترس دارند. از این‌رو ورود به فضای فروش مجازی قانونی کشور برای بسیاری از زنان کارآفرین سخت است. درحالی‌که طی وبینارهای برگزار شده با ارائه آموزش‌های اولیه به آنها و تبادل اطلاعات، می‌توان گفت زنجیره تولید به نوعی تکمیل خواهد شد.
سیاوشی با بیان اینکه از ظرفیت تسهیل‌گران اجتماعی و مؤسسات استارت‌آپی در این طرح استفاده شده است، افزود: در این زمینه توافقنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد کردیم و براساس آن بودجه‌ای برای تولید محتوا، عکاسی و ثبت برند و تجاری‌سازی‌ به مؤسسات استارت‌آپی تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه حدود ۱۵۰غرفه در این بازارهای مجازی ایجاد شده است، تصریح کرد: درحال حاضر چرخه‌ای میان جامعه هدف با این مؤسسات برقرار شده است و تلاشمان بر این است که بتوانیم به ایجاد ۴۳۰غرفه پایدار کیفی در بازارهای فروش مجازی قانونی برسیم چرا که هدفمان معطوف به کیفیت و الگو‌سازی‌ این غرفه‌ها و نه کمیت است.
مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: این مؤسسات تسهیل‌گر استارت‌آپی در سراسر کشور گسترده هستند و زنان کارآفرین تمام کشور می‌توانند ذیل این مؤسسات قرار گیرند. همچنین یک کمیته هماهنگی ملی برای رصد و پایش طرح و گزارش‌گیری از مؤسسات و تسهیل‌گران به جهت شناخت چالش‌ها و پیشبرد طرح، دیده شده است که از ابتدای سال نیز نشست‌هایی را با این مؤسسات داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید