• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130175
+
-

نمایشگاه 2هنرمند ایرانی در نیویورک

گالری امپتی اسپیس در نیویورک نمایشگاهی از مجموعه آثار 2هنرمند ایرانی برپا کرده است.
به گزارش همشهری، در این نمایشگاه که از دیروز افتتاح و تا 16خرداد ادامه دارد، مجموعه‌ای شامل؛ ویدئوآرت، فتو استوری و پرچم‌های سوزن دوزی شده از شهرام انتخابی و غزاله سید‌آبادی به نمایش درمی‌آید.
این نمایشگاه نگاهی به تاریخ و فرهنگ غرب آسیا(خاورمیانه) دارد و از رسانه‌های مختلفی در آن استفاده شده که در کنار هم، تصویر واضح‌تری از مجموعه به‌دست می‌دهند. بخشی از این نمایشگاه به ویدئو «آتش‌افروز» اختصاص دارد که روایت یک «گذرنده» است که دوره‌های تاریخی را پشت سر می‌‌گذارد. در بخش دیگری از نمایشگاه، فتواستوری با نام «افسانه شکوفه سرخ» به نمایش درمی‌آید که شامل 18تابلو است که افسانه‌ای را روایت می‌کند که در آن اسطوره و مشکلات امروز درهم آمیخته است.
نمایشگاه تابلو‌های سوزن‌دوزی‌شده بخش دیگری از این نمایشگاه است که با مشارکت مردم محلی روستای سیدآباد خراسان در قالب «گروه گوین» تولید شده‌اند. هدف از این همکاری، گسترده‌ترکردن میدان هنر معاصر و استفاده از امکاناتی است که روبه نابودی می‌روند و در عرصه هنر توجهی به آنها نمی‌شود.
این نمایشگاه پس از افتتاح در نیویورک با افزودن بخش‌هایی در تهران (گالری ایوان) و سپس در چند کشور اروپایی همچون آلمان و نروژ برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید