• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130151
+
-

پشت‌خط زن/ ایتالیا...ایتالیا

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

چیزی به آغاز لیگ ملت‌های والیبال نمانده است، مسابقات شورانگیزی که پارسال به‌دلیل کرونا برگزار نشد، از‌ ماه آینده در ایتالیا انجام می‌شود. تیم‌های بزرگ دنیا چون برایشان المپیک اولویت است حسابگرانه‌تر از همیشه راهی مسابقات می‌شوند. تیم روسیه به اندازه 4تیم عالی بازیکن دارد، ایتالیایی‌ها بی‌خیال حساسیت میزبانی، تصمیم گرفته‌اند بلیجینی و فوق ستاره‌هایی همانند خوانتورنا، جیانلی و... را خارج از لیگ برای المپیک آماده کنند. اما هنوز مربی تنومند و سنگین وزن روسی تیم ایران اعلام نکرده است با چه ترکیبی در لیگ جهانی به میدان می‌رود و تکلیف ستاره‌های خسته و تا حدودی پا به سن گذاشته تیم ملی در این رهگذر چیست.

والیبال ساحلی در انتظار سرمربی
تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران تور تک ستاره بلغارستان، انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا را پیش رو دارد اما هنوز تیم سرمربی ندارد. شنیده‌ایم که سازمان ساحلی فدراسیون به حمید موحدی پیشنهاد داده است. موحدی مربی تلاشگر و آگاهی است که نخستین و شاید آخرین قهرمانی ساحلی آسیا را برای کشور ما به‌دست آورد. او این پیشنهاد را نپذیرفته و حق هم دارد جواب نه بدهد. او زندگی‌اش را برای والیبال ساحلی گذاشت اما کسی قدرش را ندانست. با این حال موحدی باز هم دلش با والیبال است و 2 مربی‌ای که از نظرش موجه هستند، معرفی کرده است. کاش کمی با مربیانمان مهربان‌تر باشیم.

صرب‌ها و حق رشد بازیکنان ایرانی
صربستان کشوری کوچک با 7،8 میلیون جمعیت، کارخانه بازیکن‌سازی در جهان است. آنها بازیکنان ممتاز را می‌سازند و به لیگ‌های معتبر می‌فروشند. باشگاه‌های این کشور با عنایت به استعدادهای نابی که کشوری پرجمعیت مثل ایران دارد، پارسال بردیا سعادت، اعجوبه ارومیه‌ای را جذب کردند و بعد از شکوفایی به باشگاه‌های دیگری مثل مودنای ایتالیا فروختند و حق رشد خوبی هم دریافت کردند. امسال هم پندار مومنی‌مقدم، پاسور جوان مشهدی تیم پیکان را جذب کرده‌اند و گفته‌ می‌شود به‌دنبال چند بازیکن زیر 18سال و قدرتی در ایران می‌گردند. این مسئله مهمی است که باشگاه‌های ایرانی از آن غافل مانده‌اند و بیشتر به حاضری‌خوری روی آورده‌اند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید