• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130031
+
-

دست‌گرمی لیگ قهرمانان

منچسترسیتی و چلسی امشب برای فینال تمام‌انگلیسی اروپا مشق می‌کنند

دست‌گرمی لیگ قهرمانان

چلسی در یک بازی کاملا برتر با اینکه بیشتر مالکیت توپ را به رئال‌مادرید داده بود موفق شد پرافتخارترین تیم اروپا را 2 بر صفر شکست دهد و به فینال لیگ قهرمانان راه یابد. زیدان که برای این بازی چند بازیکن ناآماده و تازه از مصدومیت و کرونا برگشته مثل مندی، راموس، والورده، ادن آزار، کروس و مودریچ را به میدان فرستاد، خیلی خوش‌شانس بود گل باران نشد تا افتضاحی که فصل قبل بارسا در باخت 8بر2 به بایرن‌مونیخ متحمل شده بود، به بار نیاید. رئال بعد از 95روز باخت اما این شکست می‌توانست با اختلاف گل فاحشی ثبت شود که درخشش کورتوا و بی‌دقتی بازیکنان چلسی برد بیش از 2‌گل را رقم نزد. حالا یک‌بار دیگر پس از فینال 3 سال قبل لیورپول- تاتنهام، یک‌فینال تمام انگلیسی را در پیش خواهیم داشت اما پیش از آن 2‌تیم یک‌بار دیگر ساعت21 امشب به مصاف هم می‌روند تا برای آن مسابقه تمرین کنند. شایعه شده که میزبانی فینال هشتم خرداد ممکن است از استانبول گرفته شود و به ومبلی داده شود، چون هر دو تیم انگلیسی هستند و با این روش از خطر سفر هواداران‌شان به ترکیه پیشگیری می‌شود.

   برای سومین بار در تاریخ، فینال لیگ قهرمانان اروپا، تمام انگلیسی است؛ ۲۰۰۸، منچستریونایتد - چلسی، ۲۰۱۹، لیورپول - تاتنهام و ۲۰۲۱، منچسترسیتی - چلسی. حالا لیگ برتر انگلیس در تعداد جام‌های لیگ قهرمانان اروپا از رئال مادرید پیشی خواهد گرفت؛ پیش از این کل تیم‌های لیگ برتر و رئال مادرید هر کدام 13جام داشتند.
   چلسی به نخستین تیم تاریخ تبدیل شد که همزمان تیم مردان و زنانش به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کنند. مردان فینال را مقابل سیتی و زنان فینال‌شان را مقابل بارسلونا برگزار خواهند کرد. توماس توخل هم نخستین مربی تاریخ شد که 2 فصل پیاپی با 2 تیم متفاوت به فینال می‌رود؛ فصل قبل با پاری‌سن‌ژرمن و حالا با چلسی. او هشتمین فردی است که به‌عنوان سرمربی با 2تیم مختلف در فینال این رقابت‌ها حاضر می‌شود؛ توخل، گواردیولا، فان‌خال، هیتسفلد، هاینکس، مورینیو، آنچلوتی و یورگن کلوپ.
   اگر این بازی در 2 هفته پایانی لیگ برگزار می‌شد می‌توانست تماشاگر داشته باشد. برای فینال هر یک از 2 تیم 2 هزار تماشاگر با خودشان می‌برند، البته اگر فینال در استانبول برگزار شود.
   سیتی بازی رفت این فصل را 3بریک از چلسی برده، اما بازی برگشت فصل قبل لیگ و همچنین نیمه‌نهایی جام حذفی امسال را به این تیم واگذار کرده است.
   2باشگاه برنامه‌هایی هم برای فصل آینده دارند. پپ می‌خواهد رحیم استرلینگ را بفروشد و هالند و گریلیش را بخرد و به‌جای فرناندینیو برای خرید دکلان رایس از وستهم تلاش کند. او دنبال مسی نمی‌رود. چلسی هم خواهان هالند است و آنها باید با رئال مادرید بر سر این بازیکن نروژی بجنگند. سیتی با قهرمانی لیگ برتر صاحب 150میلیون پوند درآمد شده و تا الان در لیگ قهرمانان هم 90میلیون به‌دست آورده است. هر یک از 2 باشگاه انگلیسی می‌توانند با پیروزی در فینال استانبول 15میلیون دیگر به جیب بزنند. به‌نظر می‌رسد این درآمدها برای خرید ستاره‌های جدید کافی و برای یوفا که مثلا روی فیرپلی مالی حساس است قانع‌کننده باشد. ممکن است یکی از این دو باشگاه موفق به جذب لواندوفسکی هم بشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید