• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129912
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xkxnr
+
-

با مردم/ بازار مسکن به حال خود رها شده است

بازار مسکن به‌خصوص در بخش رهن و اجاره آنچنان به حال خود رها شده است که کمتر کسی می‌تواند با قیمت‌های منصفانه خانه پیدا کند. بسیار دیده می‌شود که قیمت دو واحد آپارتمان برای رهن و اجاره در یک ساختمان با امکانات مشابه و مالک‌های متفاوت تفاوت فاحش دارد و مالک هم می‌گوید من اینگونه صلاح می‌دانم! چه زمانی و چه‌کسی بر این وضع افسار گسیخته نظارت خواهد کرد. از طرفی مشاوران مسکن هم بعضا از این وضع بدشان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند معامله در قیمت بالاتری صورت گیرد تا حق معامله بیشتری بگیرند و فشار این وضعیت فقط به مستأجران و خانه به‌دوشان تحمیل می‌شود. استدعا دارم همانقدر که برای بورس و ارز دغدغه دارند به فکر خیل عظیم مستأجران هم باشند و سامانی به این وضعیت بدهند.
فخیمی از تهران

  دادسرای جرائم پزشکی سرعت عمل و قاطعیت داشته باشد
دادسرای جرائم پزشکی شاید یکی از شلوغ‌ترین دادسراها باشد و علت این موضوع نه صرفا فراوانی پرونده‌ها که کندی رسیدگی به آنهاست. جا دارد مسئولان قوه قضاییه فکری برای سرعت‌بخشی به پرونده‌های این دادسرا داشته باشند.
حمیدی از سمیرم اصفهان

  تعطیلی پنجشنبه‌ها لغو شود
تعطیلی پنجشنبه‌ها باعث می‌شود گاه برای یک امضا یا مهر سه تا چهار روز کار به تعویق بیفتد که با سیاست رفع موانع تولید همخوانی ندارد. درحالی‌که در تولید و اشتغال یک روز هم یک روز است. دو روز تعطیلی پشت سر هم در شرایطی که وضعیت انجام وظیفه برخی کارمندان نیاز به تشریح ندارد، واقعا جای سؤال دارد.
داوودی از تهران 

  روستای رشته پلنگان صومعه‌سرا بدون اینترنت و تلفن
در روستای ما به نام رشته پلنگان که از توابع بخش میرزا کوچک خان شهرستان صومعه‌سراست، تلفن ثابت نیست بنابراین امکان ارائه خدمات اینترنت پرسرعت روی خطوط تلفن هم فراهم نیست. از طرفی بسته‌های اینترنتی که از طریق اپراتورهای تلفن همراه می‌خریم در هر سه اپراتور اصلی به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های تقویت امواج در روستا سرعت بسیار پایینی دارند. در روستا هیچ دکل تلفنی وجود ندارد درحالی‌که برای همه امور روزمره به اینترنت نیاز داریم. بر همین اساس تبادل پول نقد که از عوامل شیوع کروناست در روستای ما عادی است؛ چرا که دستگاه‌های کارتخوان برای کار کردن نیاز به اینترنت و تلفن دارند و نوع بیسیم آن به دلایلی که ذکر شد چندان قابل استفاده نیست. وضعیت تحصیل آنلاین دانش‌آموزان در دوره کرونا هم که خود مقوله‌ای مفصل است و دیگر برای دانش‌آموزان در آستانه روزهای پایانی سال بدیهی شده است که برای گرفتن دروس خود به ارتفاعات بروند!
کوچکی از اهالی روستای رشته‌پلنگان از صومعه‌سرا

   خیابان چشمه‌علی نیازمند یک میدان تره‌بار
خیابان چشمه‌علی واقع در شهرری، نیاز به یک میدان تره‌بار دارد. از طرفی نظافت خیابان و کوچه‌ها هم به‌درستی انجام نمی‌شود. ‌تماس‌ با شهرداری و پیگیری هم بی‌نتیجه بوده است.
خمسه از شهر ری تهران

   دورکاری شامل پرسنل دولتی قزوین نیست
به‌رغم اینکه ستاد مقابله با کرونای کشور مصوب کرده که در تمامی شهرهای با رنگ قرمز کارمندان می‌بایست به‌صورت یک‌سوم سر کار بیایند و مابقی دور کار باشند، مصوبات این ستاد درخصوص دورکاری کارمندان برای چندمین بار از سوی مدیران استان نادیده گرفته شده و ما به‌عنوان کارمندان مجموعه استانداری قزوین مجبور هستیم با وجود شرایط کرونایی قرمز تمام وقت در محل کار حضور یابیم.
کارمند استانداری قزوین
 

این خبر را به اشتراک بگذارید