• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129856
+
-

بازگشت «دختر فوتبال» به نیمکت تیم ملی

هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مریم ایراندوست را به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان انتخاب کرد

بازگشت «دختر فوتبال» به نیمکت تیم ملی

مریم ایراندوست قبل از اینکه پشت میزی بنشیند، شرطی بگذارد یا بگوید دستمزدش چقدر است، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان شد. عصر دوشنبه سایت فدراسیون فوتبال از 3 انتخاب خبر داد؛ ایراندوست سرمربی تیم ملی، مریم آزمون سرمربی تیم جوانان و شادی مهینی سرمربی تیم زیر 17سال زنان شدند. تیم ملی فوتبال از فروردین سال‌1398 هیچ فعالیتی نداشته ‌و این انتخاب‌ها مسرت‌بخش‌ترین خبر برای زنان بود. اما این مربیان چگونه انتخاب شده‌اند؟ شهره موسوی، نایب‌رئیس فدراسیون توضیحاتی به سایت فدراسیون داده است: «طبق اساسنامه فدراسیون، انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان و پیشنهاد آن به هیأت‌رئیسه، برعهده نایب‌رئیس سوم و رئیس دپارتمان بانوان است. در هر 3 رده سرمربی پیشنهادی را به دکتر شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون و سایر اعضای هیأت‌رئیسه اعلام کردیم که خوشبختانه با موافقت اعضا، سرمربیان تیم‌های ملی فوتبال بانوان منصوب شدند.»
گفته می‌‌شود قبل از اینکه اسم مربیان در هیأت‌رئیسه اعلام شود، هیچ مذاکره‌ای با آنها نشده بود. تنها اطلاعاتی که داشتند، این بوده که جزو گزینه‌ها هستند. براساس شنیده‌‌ها، فدراسیون هیچ جلسه‌ای با مریم ایراندوست برگزار نکرده و دستمزد پیشنهادی‌اش را هم نپرسیده است. برای سرمربیگری تیم‌ملی چند گزینه مطرح بود. مریم آزمون، سرمربی سابق تیم ملی یکی از گزینه‌ها بود. گفته می‌شود مهناز امیرشقاقی هم رایزنی‌ کرده بود تا درجمع گزینه‌ها باشد، اما انتخاب بین 2 گزینه دیگر انجام شد؛ مریم جهان‌نجاتی که امسال با شهرداری سیرجان قهرمان لیگ شد و مریم ایراندوست که سال‌1393 از مربیگری تیم ملی کنار گذاشته شده بود. برخی شنیده‌ها حاکی از این است که موسوی ترجیح داده آزمون در تیم جوانان مربیگری کند. جهان‌نجاتی به‌دلیل اینکه تجربه‌ای در سطح ملی ندارد، کنار گذاشته شد. ارتباطات امیرشقاقی هم نتیجه‌بخش نبود. توصیه مشاوران موسوی این بود که ایراندوست بهترین گزینه است.
ایراندوست در 4سال گذشته، فقط یک نیم‌فصل تیم داشته و بعضی‌ها از فدراسیون ایراد گرفته‌اند که او بر چه اساسی انتخاب شده است. گفته می‌شود دلیل اصلی این انتخاب روحیه خاص ایراندوست و تسلط او در مربیگری است. مدافعانش می‌‌گویند با ضعیف‌ترین بازیکنان هم می‌تواند تیم خوبی بسازد، او هم بمب روحیه است و هم فوتبال را بلد است. ایراندوست در انزلی به دنیا آمده، او دختر نصرت ایراندوست، سرمربی سرشناس تیم فوتبال ملوان است و علاقه‌اش به فوتبال را از پدر به ارث برده است. 74بازی برای این تیم انجام داده و از سال‌1381 هم مربی بوده و هم بازیکن. ملوان‌ بیشترین و دو‌آتشه‌ترین تماشاگران را هم دارد. گفته می‌شود ایراندوست است که به سکوها شور می‌دهد. سرمربی جدید تیم ملی مدرک A آسیا دارد، با ملوان یک قهرمانی و 3نایب‌قهرمانی در لیگ به‌دست آورده. سال‌1390 هم تیم ملی را به نایب‌قهرمانی غرب آسیا رساند.
تیم ملی فوتبال خرداد با بلاروس بازی دوستانه دارد. شهریور هم در جام‌‌ملت‌های آسیا باید بازی کند. ایراندوست منتظر است حکمش صادر شود تا کارش را شروع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید