• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129846
+
-

آقای دوگل

سردار آزمون در آستانه یک عنوان تاریخی است نخستین ایرانی که 2بار در یک لیگ اروپایی به آقای گلی می‌رسد

آقای دوگل

سردار آزمون با هت‌تریک مقابل لکوموتیو مسکو و در فاصله 2هفته تا پایان لیگ روسیه، قهرمانی تیمش را تضمین کرد و خودش هم در یک‌قدمی عنوان آقای گلی قرار گرفت. آزمون فصل قبل هم آقای گل لیگ روسیه شده بود و حالا در آستانه تکرار این عنوان است. به این ترتیب، او نخستین بازیکن ایرانی خواهد شد که برای 2 فصل به‌عنوان آقای گلی یک لیگ خارجی می‌رسد و این اتفاق را هم در 2 فصل متوالی رقم می‌زند.
تا پایان هفته بیست‌وهفتم لیگ روسیه تیم زنیت با 6امتیاز برتری نسبت به نزدیک‌ترین رقیبش لکوموتیو مسکو در صدر جدول قرار داشت و سردار آزمون هم با 16گل در صدر گلزنان بود. نزدیک‌ترین رقیب سردار هم آرتم زیوبا هم‌‌تیمی خودش در زنیت بود که با 2گل کمتر از سردار یعنی با 14گل پشت سر مهاجم ایرانی قرار داشت. یکشنبه‌شب گذشته در هفته بیست‌وهشتم زنیت به مصاف نزدیک‌ترین رقیبش یعنی لکوموتیو مسکو رفت. پیروزی زنیت در این دیدار اختلاف 2 تیم را به 9امتیاز می‌رساند و چون فقط 2هفته تا پایان فصل باقی مانده، این نتیجه قهرمانی زنیت را قطعی می‌کرد؛ نتیجه‌ای که در پرگل‌ترین شکل خود به‌دست آمد و زنیت توانست با 6گل بر حریفش پیروز شود. اتفاقا نخستین گل بازی را هم آرتم زیوبا زد و اختلافش را با سردار به یک گل رساند اما در ادامه این سردار بود که بهترین گلزن بازی شد و در شبی رؤیایی با هت‌تریک مقابل لکوموتیو، نیمی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند.
ستاره ایرانی با این گل‌ها 19گله شد و آرتم زیوبا هم با 2گلی که به ثمر رساند، 16گله شد تا همچنان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سردار آزمون باشد. در بین سایر تیم‌ها بهترین گلزن جردن لارسن از اسپارتاک مسکو است که با 14گل بعد از سردار و هم‌تیمی‌اش در رتبه سوم نشسته است.
با این شرایط به‌نظر می‌رسد آقای گلی سردار هم مانند قهرمانی تیمش قطعی شده و او باید منتظر تصاحب کفش طلای لیگ برتر روسیه برای دومین‌سال متوالی باشد. پیش از این علیرضا جهانبخش در فصل 18-2017 با لباس تیم آلکمار آقای گل هلند شده بود و فصل گذشته هم سردار در روسیه و مهدی طارمی در پرتغال به‌عنوان آقای گلی رسیده بودند. این 3نفر به همراه حسین صدقیانی که 89سال قبل در بلژیک به‌عنوان آقای گلی رسیده بود، تمام آقای‌گل‌های ایرانی تاریخ در لیگ‌های اروپایی بودند. ضمن اینکه فرشاد پیوس در قطر و علی کریمی و علی سامره در امارات آقای گل شده بودند تا ایرانی‌ها در لیک کشورهای عربی هم سهمی از کفش طلا داشته باشند. حالا سردار آزمون در آستانه رسیدن به یک عنوان تاریخی است؛ تنها ایرانی تاریخ که از عنوان آقای گلی‌اش در یک لیگ اروپایی با موفقیت دفاع کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :